Enzo skrev:VolvoB20 skrev:
ystad skrev:Undrar även vad ni har för förbrukning på era bilar det är ju alltid intressant.Min förra bil var en V70 D5 -07 manuell som jag körde fjällsemestern med full packning och takbox på 0,53 verklig förbrukning 3år i rad Ystad-Sälen.
V70N FWD D5 MAN -07 -> XC70II AWD AUT -11 lär plussa på några deciliter per mil. (När jag har provat blev det ca +2dl/mil extra)
+1 dl ungefär med samma förhållanden. Inte så illa för AWD, högre kaross och automat, samt 20 hk till så klart.
Alltid lika kul när B20 yrar om losers och sedan pratar om D6 och liknande. D5-ägarna får igen en del av merkostnaden när man byter in bilen. Sedan kan han ju stå där och vilja ha betalt för en D6a :D
Jag hade då aldrig i helsefyr betalat 25.000 kr extra för att få 205 hk om jag vetat att jag kunnat betala 8900 kr och få 225 hk istället.
Ännu värre är det om man gjort som dig Enzo och betalat både för D5 och polestar på samma gång, då har man ju kastat 25.000 kr rakt i soptunnan utan att få något alls för dessa. Men det drabbar väl ingen fattig.
Ska bli kul om trådskaparen klarar köra sin XC70 D5 AWD AUT på 0,63 med full packning och takbox, jag hade inte grejjat de i alla fall. För mig blev total summan av V70N -> V70II + XC + AWD + AUT närmare 2 än 1 dl.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.