Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lassemal
Har en v70II 2.5 ft aut my10 .
När jag rullar ur garaget och trampar lite på bromsen låter det "Yeäää" någonstans fram.
Yeäää låter ungefär som en spolarpump för dom som inte visste ;-)

Ljudet uppkommer varje gång jag nuddar bromspedalen i krypkörning. Har aldrig hört det i normal körning.
Det kommer inte från skivor elle så utan mer som ett summerljud.

Någon som har en aning om vad det kan vara? Fruktansvärt irriterande med ljud man inte vet var dom kommer ifrån.

Lassemal
av Cox
Har du kontrollerat bromservon, kan vara den som framkallar detta "Yeäää"
av lassemal
Hur ska jag kontrollera den? Ljudet finns bara när bilen är kall och bara innan man kör iväg, Alltså stannar jag efter 100 meter och bromsar låter det inget.
Ska in för lite garanti rep på fredag,får fråga då.
av Tartryffel
Lär ju vara bromsservon men varför felsöka? Du har garanti, lämna in och tänk på annat.
av lassemal
hittade ljudkällan idag :-)Står man framför bilen är det nån liten blank burk till höger i motorrummet.
Nån slags pump antar jag. Pratade med en volvo mek som sa att det var normalt. Den skulle låta så. Jag undrar jag...
Låter så pass högt att det hörs in i bilen. Har märkt att det går att få fram ljudet när som helst,om man trampar riktigt hårt på bromsen låter det.
Ska den verkligen låta så högt?
av lassemal
Jag har sett ditt tidigare svar. Problemet är ju att jag inte litar på volvo när dom säger att det ska låta så.
Om det vore som dom säger borde ju svaren här varit "Javisst ,så låter min med" eller??

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]