Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hämtade min nya XC70 i måndags. En behaglig resa från handlaren på motorväg. Körupplevelsen var ganska lik min 3 år gamla V70 men samtidigt helt olik. Allting verkar vara förfinat.

Nu till det tragiska. Igår eftermiddag fick man en lampa rätt upp i fejset. Motorsystem, Servis erfordras. Allting verkar dock fungera utom den nya Start/stopp-funktionen. Dock är den ruggigt svårstartad. Man får hålla in startknappen länge och det kvittar om man har nyckel i låset eller inte(Keyless drive).

Det blir till att ställa bilen vid verkstan och hoppas på rätt diagnos. Kul Kul. Och jag som tänkte fixa med solfilm och lackförsegling nu när jag ändå har semester.
Normalt sett ska du inte mer än behöva trycka till på knappen. Bilen kör själv startmotorn tills motorn startar.
Fast inte hur länge som helst, så om den inte går igång som den ska kan du behöva hålla knappen intryckt. Min D5 vevar igång efter något eller några motorvarv. Inga problem alls.
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
Nu har bilen självläkt. Vid middagstid så var det plötsligt som vanligt igen. Bilen startar som den ska och allt verkar ok. Får väl göra ett besök på verkstan och läsa av felkoder eller nåt.

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]