- ons 03 aug 2011, 20:38
Som bekant förekommer det en hel del diskussioner om V70 vs BMWs 5-serie vilka av naturliga skäl ibland går lite i stå, antagligen beroende på att det är relativt jämt mellan bilarna. Några kommentarer som ofta förekommer från de som förordar BMW:n är i stil med "en mycket fin bil men den förtjänar en bättre motor" och liknande. Det är dock lättare sagt än gjort, då priset som bekant springer iväg en hel del med större motorer, så min fråga är...om man ska jämföra en V70 D5 mot en BMW 520d som ligger någorlunda lika prismässigt, vad är då att föredra och varför? Inser att det inte finns några absoluta sanningar här, och att det säker är upp till vem man frågar, men det jag är ute efter är att få en jämförelse mellan just 520d och V70 D5, vilket är de alternativ som jag tror att många fler än mig jämför med varandra.
Så bidra gärna med era åsikter och kommentarer, och jag ber er om möjligt vara tydliga med vad som är åsikter och vad som är fakta, och att respektera att alla inte tycker lika, för att få en bra och produktiv diskussion. Själv har jag otroligt svårt att bestämma mig vad jag ska köpa, känns lite som dött lopp, därav min fråga.
(Finns så klart andra Volvos än just V70 som har D5 motorn, men V70n känns mest jämförbar med 5-serien)
Så bidra gärna med era åsikter och kommentarer, och jag ber er om möjligt vara tydliga med vad som är åsikter och vad som är fakta, och att respektera att alla inte tycker lika, för att få en bra och produktiv diskussion. Själv har jag otroligt svårt att bestämma mig vad jag ska köpa, känns lite som dött lopp, därav min fråga.
(Finns så klart andra Volvos än just V70 som har D5 motorn, men V70n känns mest jämförbar med 5-serien)