Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lacke
Är det någon här ute på forumet som varit med om att en bromsslang delar sig i vulkningen,
så att all bromsolja bara rinner ut?
Jag bromsade till lite snabbt, och efter det började pedalen sjunka, och oljan rann ut framför
vänster hjulhus bak.
Det var vad som hände min knappt 2år och 4000mil gamla V70II 2,4D -10 nyss ??:-/
Som tur hände det på en gårdsplan och inte ute efter vägen, så det var bara att ringa assistans och bärgare.
Bra service och trevlig kundtjänst också :D

Man funderar ju på om det kan vara fler slangar av samma dåliga kvalité vid något annat hjul...
Användarvisningsbild
av Doffen
Tror ikke du skal være for bekymret.
Men er enkelt å sjekke, se etter blærer / bobler på bremseslangene. Er det tilstede, så må slangen byttes. Om ikke, så er det ikke noe å uroe seg over.
av Lacke
Bilen hämtad från verkstaden i EM med ny bromsslang för den som gick sönder.
Som vanligt är det "första gången det händer", även om jag nästan tror dom denna gång...
Man får väl hoppas på att resten håller ihop, för bromsar vill man ju inte vara utan :???:

Jag fick en V50 D2 som hyrbil. Måste säga att den var riktigt pigg för sina 115Hk ur 1,6 liters motorn.
Och änligen fick jag åka några billiga mil, den ligger ~2dl/milen under vad min vill ha.
0,46l/mil visade färdatorn efter lugna 27mil, så antar att den dragit ~0,5l/mil
så har min legat på ~0,7l/mil vid samma körning (aut) 8)
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag hade en S40 D2 en kort stund, när min bil inte var klar för leverans. Det var nog den mest hopplösa motor jag kört på bra länge. Vridmomentkurva som spetsen på en tandpetare, och då parad med manuell växellåda var den helt enkelt hemsk.

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]