Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#542649
Hej alla!

Jag har några frågor om det nya mediagränssnittet (Modellår 2012):

Klarar den av att visa albumbilder (från musik-USB)?
Klarar den av att visa bilder på telefonkontaker?
Kan man söka på mediafiler?
Hur många kataloger/mappar/filer klarar det av. I gamla fanns en begränsning på 500 mappar och 19000 filer om jag inte minns fel.

Hoppas Volvo ryckt upp sig här.

Jag kommer att ha Premium Sound med stora displayen i nya bilen
#542665
På första frågorna svarar jag vet inte. Har inga bilder till de musikfiler jag lade in (tror jag i alla fall - snodde dem från ungens MP3-spelare).
Inte heller håller sig min gamla telefon med några bilder på kontaktpeersonerna.

Däremot kan man söka på namnet på mediafiler på USB-minnet. Det går bra.

Vet inte om det står hur många kataloger och mappar den klarar. Jag slängde in alltihop i en mapp, men det var ju bara några hundra filer.

Stoppade i en DVD med en köpefilm på i DVD-spelaren. Den spelades utan konstigheter.

Strömma musik över Bluetooth från telefon som supportar den funktionen fungerar också.

iPodinterface har vi testat, då ena dottern har en sån. Det går också bra att köra iPoden från bilens system.

Lägga in egna punkter (fartkameror) i bilens navigator har jag också testat. In kom de, men riktigt allt av det Volvo skriver ska gå antingen fungerar ej eller är inte fullt dokumenterat.
#542933
Tack för svaret!

Ja, det verkar inte vara så många som har det i V70 Ännu.

Kring mappar och filer så har jag nu ca 1.400 mediafiler och väldigt få mappar. Egentligen skulle jag vilja synka mediaplayern helt till USB-minnet men då kommer alla undermappar med och det blir ca 700-800 mappar vilket nuvarande gränssnitt inte klarar av. Då det tar en rätt lång tid att synka över allt så vill man gärna veta innan så man inte har det ogjort :)

Har man inte löst albumbilder och kontaktbilder i telefonen så är jag faktiskt besviken. Nya A6 skall tydligen klara detta. A6 har även 2 st 32 Gigs kortplatser utöver USB:t vilket dagens gränssnitt i Volvo inte heller klarar av.
#542963
Jag har inte sett något om bilder på kontakter. Jag har som sagt själv ingen telefon som har stöd för det, så jag har inte saknat nån sån funktion.

Någon kortläsare finns inte. Däremot finns det stöd för en USB-hub, så man kan ha mer än ett USB-minne inkopplat samtidigt. Står det. Jag har inte provat det heller, för jag har ingen sån hub som inte kräver separat drivspänning. Har inte behövt nån tidigare. Behöver inte nån nu heller, för några få låtar kan jag lätt klämma in på ett USB-minne. Mitt musikintresse är minimalt, för att uttrycka sig försiktigt...
#543276
De är ju alladelles sant, eller om de var pekskärm på sensus så kunde de ju finnas skyddsfilm att sätta på likt till mobiler å allt va folk har som slit å släng prylar.

För att inte helt falla ur tråden om sensus så tycker Jag faktiskt att inredningen var snyggare å hade renare look innan man uppdaterade bilen inför 2012.
Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]