Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eikari
Hei

Holder på å bytte ut min dimljus til LED på min V70 D3 MY2011 og har litt problemer. Er ikke noen ekspert og håper det er noen her inne som kan hjelpe.

Har kjøpt en pakke med 2 stk 18 led H8 dimljus hos Realcar (http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?w ... nguest&p=H). Etter montering viste deg seg at kun 1/3 av led pærende lyste når motoren var i gang. Alle ledpærende lyste når kun tendningen var på.

Tok kontakt med Realcar og fikk beskjed om å koble på en 21w monstånd (http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?w ... nguest&p=H) på hver pære. Har nå gjort det, men fortsatt lyser ikke alle ledpærende. Motstående blir også veldig varm og det kom litt røyk ut da jeg lot dimljusene stå på 1-2min med motoren i gang.

Hva har jeg gjort galt? For liten eller stor motstand? Motstånden blir så varm at jeg ikke kan holde den, og hvordan bør den festes?

Takk for hjelpen

Arild
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Låter rätt

När halvljuset är av ska led lysa på max,

När halvljus är på ska led lysa reduserat
av eikari
Takk for svar, VolvoB20. Problemet er at halvljuset var av (kun parkeringsljus) når dimljusene var på. Dermed burde de vel dimljusene lysa på max?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Edit.... kanske lägger några dioder av när det blir över 14 volt med motorn igång
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag har inte det problemet. Har full effekt på LED:n hela tiden i dimljusen.

Dock har jag gjort misstaget att bryta till led-delen när jag minterade första gången vilket resulterade i glapp:( Fick köpa en ny LED men sedan fungerade det.
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]