Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av agianapa
Hej, har precis inhandlat en V70 II -08 D5, men tycker att det ser lite "mesigt" ut bakifrån utan något ändrör som syns.
Har letat i div. trådar på en massa forum men inte hittat något.

Någon som har något förslag?
Någon som haft samma "problem"?
av NiKeMaN
Jag har samma problem på min S80N D5 Summum 2007a.....

Ska dock åtgärdas med hjälp av Ferrita och en original-läpp från Volvo med utskurna utblås-hål.
Användarvisningsbild
av modin
Biltemalösningen fungerar INTE till D5. Som Agianapa skriver är ändröret rejält mycket tjockare och mynnar ju nästan rakt nedåt marken.

Även jag är väldigt sugen på en vettig lösning med synliga dubbla utblås till min S80 D5a.

@NiKeMaN - har du fått någon prisuppgift på din lösning?

I Bilias tillbehörskatalog http://www.bilia.se/EPiUpload/sv/Campai ... g_2011.pdf sidan 10, finns det ju Sportavgassystem R-Design till V70 med ett, alternativt två utblås. Det går inte att få till dubbla på S80 D5 '08 med detta antar jag?
Har hört med Bilia idag om vad det skulle kosta att få R-design med dubbla kromade rör på min ocean Race 09a. Det skulle kosta ca 11500kr och då blir det ett sportavgasrör. Lutar åt att jag ska låta dem göra det frågade även om Polestar optimering och han hade ingen pris på det. Jag bad om ett paket pris för att försöka få ner kostnaden....

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]