Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Håller på och sanerar bilen efter föregående ägare som haft sina 2 vovvar i den! Märkte att man kunde lyfta sittraden i bak cirka en dm, men sen tog det stopp. Är det någon spärr någonstans, eller ska det inte gå? Har inbyggda bilbarnstolar bak om det påverkar...

En till fråga; På V50 kunde man trycka på låsknappen på larmdosan med dörrarna öppna, sen när man stängde dörrarna så låstes de automatiskt, och när sista dörren stängdes så blinkar bilen till för att bekräfta att allt är stängt och bilen är larmad. Men på denna V70 händer inget när man trycker på låsknappen, om man har någon dörr öppen fortfarande, utan det går bara låsa / larma på när alla dörrar är stängda. Går det justera på ngt sätt så det blir som på V50-n, som var betydligt bättre, för mig iallafall 8)
annars får du lugna dej och låsa till du har stängt dörrarna jag menar du låser väl inte dassa dörren innan du stänger den :lol:
nä allvarligt så vet jag inte du får kolla lite i menyerna på radion och prova dej fram men i mina öron är det en hel korkad konstruktion på v50 om man kan trycka på knappen när dörren är öppen sen slänger man in sin jacka i bagaget och där råkar nyckeln ligga och vips så är man ute låst :???:
Det går inte att låsa bilen med mindre än att dörrarna är stängda.
Om det går på V50 så är det ju som föregående talare säger fullständigt idiotiskt konstruerat!

För nyfikenhetens skull i vilka lägen vill man kunna låsa först och sen stänga?
Nu skrev jag klart o tydligt att JAG tyckte denna funktion var suverän, sen tycker jag inte att jag ska behöva sitta o försvara detta, men men. T ex så väljer du att låsa medans du har öppet bakdörren för att sedan plocka ut dina bärkassar, nu slipper du ställa ner dom på den leriga backen för att behöva ta upp nycklarna igen. Ersätt bärkassar med barn o dylikt som passar för din egen situation.

Om detta är så kasst, varför har dom tagit steget vidare med keyless! Ni skulle väl slänga ut nyckeln genom fönstret när ni kör 8)
rosenlorden skrev:Om detta är så kasst, varför har dom tagit steget vidare med keyless! Ni skulle väl slänga ut nyckeln genom fönstret när ni kör 8)

:))))))))))))))))))))))))))))))))))
Jag hade också en V50 förut och lärde mig att uppskatta "lås i förväg"-funktionen mycket. Det är väldigt smidigt att trycka på knappen, stoppa ner nyckeln i fickan, ta tag i alla kassar från affären och sedan dra igen bakluckan så är bilen låst!

På min V70II -08 fungerar funktionen också men bara med bakluckan, inte med dörrarna.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]