Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stingray6974
#531417
Är på jakt efter en V70 II Diesel och ett av kraven jag har är blåtands handsfree, vilket visar sig vara ganska ovanligt runt -08.
Finns ju dock en och annan med inbyggd telefon. Frågan är, funkar den inbyggda telefonen på samma sätt som telefonen i V70 N (hade det i min förra bil) vilken innebär tvillingkort och så måste man stänga av sin "vanliga" telefon när man sätter sig i bilen (=värdelöst)?

Eller, finns det även någon blåtandslösning i den fast inbyggda telefonen?

/Johan
av oldtimersmc
#531737
Jag har svårt att se någon anledning till och ha en inbyggd (möjligen sekretessluren då och det faktum att det är svårt att snacka då man sitter brevid mao micken sitter ju lite dumt) så sök efter en med blåtand du.
Jag har en -01 med inbyggd lur och en -10 med blåtand och föredrar blåtanden alla dagar
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#531920
Jag har alltid haft inbyggd telefon istället för blåtand. Finns dock ingen möjlighet med blåtand eller liknande när man har den integrerade telefonen. Det är bara simkort som funkar.
Användarvisningsbild
av Brainy
#532130
Manual Volvo V70 MY11 skrev:OBS
Om bilen är utrustad med både
BluetoothTM handsfree och inbyggd telefon
tillkommer en extra meny (för byte av telefon)
i telefonmenyn, se sidan 125.
Är det skillnad mellan V70 och XC60 på den punkten alltså?

Edit: Hittar inte den texten i manualen för XC60, sen vettetusan varför jag frågade om det när tråden handlar om just V70 :-DD
Användarvisningsbild
av FWH
#532143
Köp en Parrot eftermarknads bluetooth istället?
Användarvisningsbild
av Brainy
#532159
Det står samma text under både bluetooth och vanliga telefonen i manualen. Se sid 197 och 202.
Ser ingenting om eftermonterad (visste inte ens att Volvo tillhandahöll det), men det är kanske inte omöjligt.
http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... p11768.pdf

Ska väl påpeka att jag inte heller har något blåtandsHF till min integrerade lur. Och jag tror inte det var något vanligt tillval om det nu fanns.

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]

Nåt speciellt du undrar om? Har lagt in den […]

Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]

Köpråd V60 etanol

Ja en V70FT hade kanske gått till TS med ja,[…]