Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hittad färdigskuren solfilm på Blocket till V70II för 699:-
http://www.blocket.se/stockholm/Fardigs ... ?ca=11&w=3

Jag har Beställt följande

2) Solfilm med klister-"proffsfilm". Ger ett hållbart resultat och en bättre yta än den utan klister.
Kräver mer kunskap i montering. Denna solfilm kräver formning på böjda rutor för att undvika veck.
- Toning 85%

Jag har monterat solfilm på alla mina Volvo kombis jag har ägt, så detta borde vara ganska lätt. När jag fått solfilmen kommer jag lägga upp en tråd med bilder på solfilmen, före och efter bilder och en bedömning av hur den är att montera, passform osv.
Senast redigerad av 1 Hubbes2010, redigerad totalt 0 gånger.
av Raggero
Funderar också på denna solfilm till men V70II.
Ha du fått filmen och hur gick det att montera?
Väntar spänt på att höra om dina erfarenheter och hur du bedömde resultatet.
av Hubbes2010
Jag har inte mottagit den än, men har haft en mkt trevlig mejl konversation med dem. De är ytterst trevliga. Bla 5 års garanti på film mot div fel.
Jag hoppas filmen kommer innan helgen så jag kan montera den i helgen.

Filmen är iallafall Svart å det är bra!
av Hubbes2010
Nej den har inte kommit tror det var 7-10 dagars leverans.. Jag fick ett pris på trimline här i Borås på 2800kr.
av Swesmol
Hej.

Har också varit i kontakt med "tintline" .
Håller med , mycket trevliga på mail, frågade hur betalningen går till och fick då först som svar att det var postförskott som gällde, sedan fick jag ett nytt svar där det stog förskottbetalning.

Då skrev jag tillbaka att jag föredrog postförskott, men har sedan då inte fått något svar tillbaka.
Då blev jag lite misstänksam så jag kollade upp "tintline" och tintline.se.
Faktum är att "tintline.se" har samma ägare som "Soyafilm".
Jag föredrar billiga alternativ så har också sett ett annat företag på blocket.se som säljer för samma pris (699), "tkfilm" .

Det märkliga är att när "tkfilm" har lagt ut annonser så lägger "tintline" ut direkt efter och dessutom precis samma modeller?

Är det inte lite lustigt att Soyafilm beter sej på detta sätt mot sina konkurrenter? Alltså lägger ut fejk företag osv..

Som sagt har sett "tkfilm" och har skrivit ett mail till dem nu , återkommer när jag köpt ang kvalitè osv..
av Turbo500hk
Har själv tonat bilar i många år.
Tycker det är svårt att hitta nåt som är bra till en hyffsad peng.
Att lämna in för montering och få de bra kostar runt 3 till 4 lakan.
Det vill inte jag betala iaf.
Har provat flera olika märken bland annat sun guard och den vill jag inte prova igen eftersom den blektes efter ett par år. Har även provat tkfilm och det var som jag trodde biltemafilm med kass suddig optik, dåligt anpassad skärning för att inte snacka om deras dåliga support.
Provade Tintline.se proffsfilm, den med lim, till min V70. Kan inte säga att jag är annat än nöjd. 70% rökfärgad toning med perfekt optik. Kan ju säga att de inte är fejk-företag på något sätt. Bra bemötande och mycket bra produkt. Kanske även skall prova ett paket med lakkskyddsfilm till frampartiet men vet inte om jag vågar.
Har även provat cpf proffsfilm. Lyckades med monteringen även med den, men tycker inte att priserna är så lockande, de hade även här ett bra bemötande och bra produkt. Även deras säkerhetsfilm är bra.
Volvos egna solfilm vet ju nästan alla som provat den att den är för tunn och omöjlig att arbeta med och passformerna är katastrof.
Runt 700-1000 kronor jag jag tänka mig ge för en bra solfilm, och då skuren efter rutorna, sådan film som proffsen använder.
Användarvisningsbild
av JagulareN
2 ny reggade medlemmar med 1 inlägg var Swesmol & Turbo500hk.
Swesmol börjar med att smutskastar företaget Tintline i sitt första inlägg & säger att han ska köpa sin solfilm från Tkfilm. I inlägget efter smutskastar Turbo500hk företaget Tkfilm & säger att dom säljer biltemafilm med kass suddig optik & istället prisar & rekomenderar Tintlines solfilm.

För en vib av att man kanske kan börja ana ugglor i mossen här.

Det är inte så att du Swesmol jobbar för Tkfilm & Turbo500hk för Tintline. Känns väldigt tråkigt om det skulle vara så. Då det lätt kan bli väldigt låg nivå på det hela.
av Turbo500hk
Ja , det verkar ju helt suspekt att det skulle vara så :shock: för att man lägger in sitt första inlägg på ett forum.
Man surfar ju runt en del på olika forum och vill ju gärna hjälpa till med något bra inlägg om man har något vettigt att säga. Tyckte att jag var objektiv i mina svar om de olika filmerna.
Vet inte ifall det är smutskastning när det är fakta jag beskrev om de olika filmerna jag har använt med tiden.
Trodde att fakta ifrån användare skulle vara uppskattat.
:roll:
Det finns nog många som jag som vill ha bra solfilm till en vettig peng.
Om det är någon som är intresserad av lite fakta kan jag nämna 10-15 märken med solfilm som jag provat genom åren och återkomma med en lång lista med för och nackdelar med de olika filmerna och kanske till och med hjälpa forumet med lite fakta till länken "tester" . Eller skall vi låta "Bosse bildoktorn" och "Plus Jerker" komma med ett test?
:D
Användarvisningsbild
av JagulareN
För mig verkar det hela suspekt & jävigt när man reggar sig på ett forum för att i sitt första inlägg tala väl om ett företag & illa om ett annat. Det får iallafall mig att dra öronen tillbaks. Sen är det upp till var & en som läser denna tråd att bedöma vad dom tror.

Självklart är det bra med information & fakta från olika användare. Om det du skriver är sant så är det tråkigt att du inte blir mer än 10% trodd av mig. Men som ny medlem på ett forum med 1 eller 2 inlägg. Så får man räkna med att snabbare bli misstrod, än om det hade varit skrivet av medlem här inne som gjort över 500 seriösa & vettiga inlägg tidigare.
Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]