Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick i torsdag en GPS fast installerad mha brodit fäste vid knappen för varningsblinkers och en TelliQ elekronisk körjournal placerad i utrymmet bredvid/framför växelspaken samt en gps-antenn i nederkant av framrutan på passagerarsidan. Antennen är kopplad till enheten vid väselspaken.
När jag körde hem från firman som är proffs på denna typ installationer noterade jag inte att krockkuddelampan lös, men nu i helgen så tänds den direkt efter att den slocknar vid start som tidigare för att sedan lysa hela tiden.
Kan det vara så att installatörer fipplat på något i samband med monteringen som orsakat detta eller är det bara ett rent sammanträffande ?:-/ ??:-/
troligtvis har installatören demonterat sidokåoan på instrumenpanelen och har du avstängning på pass airbagen så har dom antagligen dragit ur kontakten till denna när dom monterade antennen och antingen glömt sätta tillbaka kontakten eller så har dom haft tändning på när dom demontera och det räcker för och tända airbaglampan du får antingen åka till volvo och släcka och skicka räkningen till dom eller så får dom lösa problemet själv
visst kan det vara något helt annat men de känns ju som det är installatören som har klantat till det
en airbag lampa slocknar inte även om du rättar till felet utan den måste in och få felkoderna raderade

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]