Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bridgemix
Hej,

Vad har ni för tankar om XC70 D3 DRIVe?
2011 säljs för 294 900:- nu...

Dock så är den inte AWD och "endast" Kinetic... men grymt snygg i vitt :-)

Ska rulla som tjänstebil
av HenrikM
Jag har en vanlig V70 D3 och den är extremt slö, provkörde D5 XC70 och den var verkligen inte rapp, D3 i XC70 måste ju bli rent farlig att köra. Även om det är billigt så skall man ju behöva köra den i flera år. Är det inte ganska töntigt med framhjulsdriven XC 70, även XC 90 har man ju börjat tillverka framhjulsdriven, känns lite som att försöka men inte ha råd hela vägen, lite töntvarning faktiskt.

Köp det du känner känns bäst, men en 2 hjulsdriven XC 70 med solid lack, ingen utrustning och D3 motorn låter i mina öron som en hemsk bil, fattas bara att man har en manuell låda i det stora skåpet också, är ganska kul att få några kronor i inbyte den dagen det är dags att byta nästa gång och den här kärran är inte direkt het i bilhandlarens ögon.

Hoppas du inte blir arg, men bättre o vara ärlig! :)

Trevlig helg!
Användarvisningsbild
av Variosboy
Eftersom du ska ha den som tjäsntebil så gör det ju inget för dig att den kanske kommer att bli "kall" i andra hand!?
En kinetic utrustad FWD känns lite sådär måste jag säga..
Användarvisningsbild
av crumpets
Provkör tycker jag.

Den lär ju ha sitt XC-gung och den har ju sin look. Tycker du den känns som en skön bil: slå till. Annars finns det andra bilar där ute :)
av HenrikM
Variosboy skrev:Eftersom du ska ha den som tjäsntebil så gör det ju inget för dig att den kanske kommer att bli "kall" i andra hand!?
En kinetic utrustad FWD känns lite sådär måste jag säga..
Håller inte med dig här faktiskt, oavsett om det är en leasingbil eller inte så är det ju ganska kul att den är värd lite den dagen man skall byte, har själv varit bilhandlare och köper man en sådan här bil så skall man vara beredd på att betala en rejäl slant per månad för att inte ligga fel på restvärde kontra värdet på bilen, att ligga med ett 50% restvärde på den här typen av bil är enligt mig vansinne för då ligger man helt fel om 3 år, bilen ifråga är ju ganska kall redan när den går ut ur hallen.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Om någon annan betalar för bilen så kvittar det ju, det är så jag menar!
av bridgemix
HenrikM skrev:Jag har en vanlig V70 D3 och den är extremt slö, provkörde D5 XC70 och den var verkligen inte rapp, D3 i XC70 måste ju bli rent farlig att köra. Även om det är billigt så skall man ju behöva köra den i flera år. Är det inte ganska töntigt med framhjulsdriven XC 70, även XC 90 har man ju börjat tillverka framhjulsdriven, känns lite som att försöka men inte ha råd hela vägen, lite töntvarning faktiskt.

Köp det du känner känns bäst, men en 2 hjulsdriven XC 70 med solid lack, ingen utrustning och D3 motorn låter i mina öron som en hemsk bil, fattas bara att man har en manuell låda i det stora skåpet också, är ganska kul att få några kronor i inbyte den dagen det är dags att byta nästa gång och den här kärran är inte direkt het i bilhandlarens ögon.

Hoppas du inte blir arg, men bättre o vara ärlig! :)

Trevlig helg!
Nejdå, jag blir inte arg :-)
Är det samma motor i V70 DRIVe som i XC70 D3 DRIVe?
I XC70 ligger det 163Hk, jag fick för mig att D3 DRIVe i V70 hade 115Hk
av bridgemix
Det jag uppskattar i XC70 är sittkomforten och den lilla extra höjden...
Jag ser det mer som en V70 med lite tuffare utseende och högre körställning.
av Enzo
Skulle man få mindre för den där än en vanlig V70 D3 menar ni? Det har jag ju då svårt att tro.
Användarvisningsbild
av kave
XC70 har ett exceptionellt bra andrahandsvärde, mycket bättre än v70.
Jag tycker DRIVe versionen är riktigt fin att köra. Smidigare att gå in och ur samt lämpligare markfrigång om man inte bor mitt i stan.
Köp.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]