Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Börje80
Ibland när jag startar bilen går inte radion igång. Händer inte varje gång men ibland fruktansvärt irriterande. Det är en v70 08 med preformanc stereo. Nån som har samma problem?? Är tvungen att stanna bilen och ta ut nyckeln för att den skall starta.
av perhall
Har du PDC/Momentum? Den funkar inte heller när detta fel uppstår. Vet inte vad det är. Hade det ibland på min MY08 o tyvärr även på min 3 veckor gamla två gånger hittills.../PH
Användarvisningsbild
av CarMan
Troligen defekt ICM
av perhall
Det svåra problemet är, tycker jag, hur ofta man ska reklamera saker.

Om jag skulle reklamera alla bilar och elgrejer som har ej-reproducerbara fel minst en gång så skulle jag springa till affärer varje vecka. Å andra sidan är det trist när felet blir allvarligare efter 2 år... svår avvägning.
PH
Användarvisningsbild
av CarMan
Det du tycker är ett fel, försöker du reklamera
det du inte tycker är fel (kan leva med) reklamerar du ej

tänk på att du kan bli debiterad en felsökning om det är så att det fel du lämnat in bilen för inte är ett fel.
av perhall
Jo, risken finns att man blir debiterad en felsökning.
Men i detta fall skulle det förvåna mig eftersom det är ett känt fel.
Kan inte minnas att jag blivit debiterad felsökning ens när jag och verkstan varit oense om huruvida något har varit fel (t ex fladdrande backspeglar över 190 km/h).
PH
Användarvisningsbild
av Camel
perhall skrev:Jo, risken finns att man blir debiterad en felsökning.
Men i detta fall skulle det förvåna mig eftersom det är ett känt fel.
Kan inte minnas att jag blivit debiterad felsökning ens när jag och verkstan varit oense om huruvida något har varit fel (t ex fladdrande backspeglar över 190 km/h).
PH
Menar du med det att verkstaden tyckte att det är ok om speglarna fladdrade i farter över 190 km/h? :D
av Börje80
CarMan skrev:Troligen defekt ICM
Vad ICM för något??

Läsar man inläggen här verkar det som man får leva men fenomenet eller?
Känns ju jävligt trist, pungade man ut med tok många tusen lappar för att man trodde det skulle bli problem fritt men som man misstog sig.
Användarvisningsbild
av CarMan
ICM är i åskådarens ögon den display som visar radiostation m.m.

Om den är trasig så försvinner ju felet om du byter till en ny, så inte sk du behöva leva med felet.
av Börje80
CarMan skrev:ICM är i åskådarens ögon den display som visar radiostation m.m.

Om den är trasig så försvinner ju felet om du byter till en ny, så inte sk du behöva leva med felet.
Radiostation syns hela tiden i displayen det är bara ljudet som är dött.

Aha okej tack! Ska köpa nya spridare. Fick up[…]

Liten vårstädning, i alla fall på[…]

https://www.digasoft.se/instrumentpanel/ Backa.

Problem med Carplay Senus

Framförallt telefonerna kan ha stor påv[…]