Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredrikwt
Har sett att promotech börjat sälja en en enhet som för mig är liknande den PPC som BSR säljer. Finns till många, bilar, är detta en riktig programvara eller är det likt fulboxarna men med en annan enhet?''

Nån med koll?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Verkar vara liknande ja, och priset 6900:- om vi pratar om samma sak..

6900:- för promotech, när polestar endast kostar 2000:- mer känns inte värt det (om man frågar mig).
Användarvisningsbild
av Codiac
Varför inte RICA? Funkar kalasbra hitills, 850 mil än så länge. Suveräna killar att prata med och en fantastisk support. Verkligen serviceminded :D
av perhall
Codiac, du måste ha märkt av rejäl effektskillnad... 0-100 på 8 mot 11...
Jag har haft en 2,5T som aldrig gick riktigt bra ihop med RICA, den var törstig och ryckte och hade sig, åkte tillbaka o laddade om mjukvara ett par gånger.
Men de flesta är nöjda med RICA och jag skulle nog vända mig dit igen om jag hade en bil som var idé att trimma.
Mao skulle jag inte göra det med en DRIVe eller D3 FWD, men absolut med en D3 AWD!
PH
av fredrikwt
Nej, jag ska inte trimma nåt - och om jag faller för frestelsen så blir det RICA, har iaf samtalat med dom och det är god service och ett rimligt pris.

Frågan är mer ställd utifrån ett allmänt intresse... Tekniken i fulboxarna från tyska garage har man ju sett ett antal år - men detta är ju lite nyare och från en aktör som livnärt sig på i de flestas ögon här, oseriösa boxar.
En sak är helt klart och det är att jag aldrig skulle köpa en bil där det står KCR box eller dyl (en del försöker ju med "monterat av Toyota - alla garantier... förmodligen...) men med ett seriöst trim skulle jag absolut vara mer intresserad även om svensson inte är det (därför jag undviker att trimma min svensson-bil=) )
av dst02
perhall skrev:Codiac, du måste ha märkt av rejäl effektskillnad... 0-100 på 8 mot 11...
Jag har haft en 2,5T som aldrig gick riktigt bra ihop med RICA, den var törstig och ryckte och hade sig, åkte tillbaka o laddade om mjukvara ett par gånger.
Men de flesta är nöjda med RICA och jag skulle nog vända mig dit igen om jag hade en bil som var idé att trimma.
Mao skulle jag inte göra det med en DRIVe eller D3 FWD, men absolut med en D3 AWD!
PH
Varför inte med DRIVe eller D3 fwd?
Användarvisningsbild
av crumpets
För att D3 awd gav extremt mycket effekt från trimmet medan D3 FWD och Drive ger typ 20hk. Det är motorer som har väldigt lite kvar att ge, så de kommer få jobba till sitt yttersta för en väldigt liten effektökning.
av HerrDödén
dst02 skrev:Är inte de samma motorer?
Inte ens nästan, D3 AWD har en nedtrimmad D5-spis så där finns det verkligen pulver att hämta.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]