Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av weldersin
Hi!

Precis ny på forumet och börjat läsa åsikterna om Volvo. Intressant! Hur som helst, imorgon ska jag skriva på en ny -11 D3, man. låda, momentum, active buisness och delbart drag och svart metallic. Många är säkert intresserade av priset? 298 utan inbyte. Detta är en av alla lagerbilar som finns utannonserade. Ni får gärna ha synpunkter på pris eller annat. Affären blir till stånd i Sydsverige.

/Weldersin.
Senast redigerad av 1 weldersin, redigerad totalt 0 gånger.
av Amli
Välkommen och grattis till din nya bil. Jag tror du kommer bli nöjd :-)-)

Vad är det som ingår i Active Business?
av weldersin
Amli skrev:Välkommen och grattis till din nya bil. Jag tror du kommer bli nöjd :-)-)

Vad är det som ingår i Active Business?
Tror det är mest kosmetika i kombination med momentumpaketet, blanklister runt sidorutor, något dom kallar för "luftsymbol i krom", sen tror jag det var nånting med instrumentpanelen typ "watch dials", och några metallinlägg till i panelen. Som sagt, tror det är mest kosmetika. Däremot tycker jag själv att det ser prydligt ut med blanklister runt sidofönstren på en mörk bil.

/Weldersin
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Grattis!

Ja det är samma saker som sitter i Summum bl.a. Det är helt enkelt mer kromade knappar i mittkonsolen. Även Watch dials finns på Summum. Låter som att det enda som skiljer isf är lädret. Tror det är en väldigt prisvärd bil. D3:an är ju en fin motor.

p.s. Man skall inte underskatta kosmetika :) Skall man åka i bilen kan det lika gärna se bra ut.
Användarvisningsbild
av na96gen
Grattis till nybilen!
I paketet ingår momentum, metallic och HP stereo
av dst02
Enda Jag själv hade lagt till är automaten men det är ju en smaksak, priset är iallafall riktigt bra i den här kampanjen.
av weldersin
Beställningen är klar. Väntar bara på ett leveransbesked. Hade lite funderingar vad för slags klädsel det skulle vara inne i bilen. Kunde välja mellan mörkgrå och beige. Tyckte den beiga var finast och så fick det bli. Det bröt av rätt elegant mot den metallicsvarta lacken. Förhoppningsvis kan vi hämta den till helgen. :)

/weldersin
av perhall
Racetwin2 skrev:Grattis!

Ja det är samma saker som sitter i Summum bl.a. Det är helt enkelt mer kromade knappar i mittkonsolen. Även Watch dials finns på Summum. Låter som att det enda som skiljer isf är lädret. Tror det är en väldigt prisvärd bil. D3:an är ju en fin motor.

p.s. Man skall inte underskatta kosmetika :) Skall man åka i bilen kan det lika gärna se bra ut.
Nja, elställbar stol, avbländbar spegel, infällbara backspeglar och 17" har ju Summum, allt det finns väl inte i denna?

Ang. inredning så tycker jag också att beige är snyggare, men mörkgrått är mera lättskött. Beror på hur mycket man sölar ner.../PH
av weldersin
Perhall:

Nej, det är alldeles riktigt, dom tillvalen finns inte på den som jag ska köpa. Jag hade , utan kostnadstillägg, fått 17 tums fälgar om jag hade velat ha det. Dock avböjde jag det.

Lite smolk blev det idag när säljaren sa att bilen inte blev klar förrän nästa vecka, dvs. fredag/lördag. Bilen stod fortfarande i Gbg idag men skulle komma ner dom närmsta dagarna. Klämma dit ett drag och göra bilen leveransklar ska väl inte vara så märkvärdigt. Vi får se hur han löser det. Jag har ännu ingalunda gett upp att få den till helgen.

/Weldersin.
av Peanuts
Efter att min V70 anlänt till handlaren tog det drygt en vecka innan jag fick hämta den, då var det montering av drag, besiktning av dito samt toning av rutorna som skulle göras. Toningen av rutorna tog 2 dagar.

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]