Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#524617
V70II

Bild

"Leta reda på fördragen ledning med 2-poligt kontaktstycke i bakkanten på hjulhuset."

Sitter ju en lucka mycket lägligt mellan hjulhuset och bagageluckan så jag tänkte spara en hel del tid genom att slippa plocka ner inredningen. Men när jag känner genom luckan så kan jag inte hitta något kontaktstycke som inte är kopplat till något, det är ett par som verkar gå in under golvet. Törs av förklarliga skäl inte försöka dra fram dessa.
Någon som kan leda mig rätt vart jag kan hitta sladden? När jag tittar in genom luckan på bilar med uttaget monterat på fabrik så kommer sladden ut från "kabelstammen" betydligt högre upp än bilden visar, i höjd med där uttaget sitter monterat. Men där sitter den inte på min.

"I värsta fall" får jag ta mig tid att riva inredningen.

/Anders

http://accessories.volvocars.com/Access ... -1/NOTHING
#525594
Min satt tejpad på insidan. Helt omöjligt att se "utifrån". Du bör ändå ta bort sidan för att få dit "pluggen" ordentligt. Då ser du även markeringen i plasten var du skall "borra" (och slipper få en massa skit i bilen). Det går ganska snabbt att "riva" o återmontera
#525779
Jag monterade mitt uttag i påskas.
det tog 30 sekunder att hitta kablarna på vänster sida innanför luckan.
totalt tog det 20-30 min att montera allting behövde inte riva nånting.
det är färdig stansat i klädseln vart den skall sitta tog bara en matt kniv och rispa och karva lite :)

du känner på vänster sida innanför luckan på insidan av klädsel vart den skall sitta hur lätt som helst :D
#531501
Försökte en sista gång innan jag skulle plocka ner panelen, insåg att man kunde komma åt underifrån via reservhjulsbaljan med och jag lyckades hitta den fördragna tåten utan att plocka ner panelen.

Bild

Hade hela tiden en hand bakom panelen för att ingen av kablarna skulle komma ivägen, men i ärlighetens namn så hade det inte varit något problem, dom höll sig så snällt vid sidan av.

Bild

Bild

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]

Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]