Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hmmmm

Hittade ett intressant tillval till MY12 som jag dock inte hittar en bild på någonstans. Enligt min beställningslista skall jag till V70II kunna beställa "Läderklädd instrumentpanelöverdel (enbart i komb med läderklädsel)" på den nya V70II MY12. Är det någon som vet hur det ser ut? Hade varit riktigt snyggt med sömmar och allt. Priset var ungefär som för speciallacken electric silver, dvs 10.000 kr så jag hoppas att det innebär att hela i-brädan blir inklädd.

Tacksam om någon hittat bild på detta och kan länka in.

Edit: Här är länk till prislistan där det finns med
http://www.volvocars.com/se/footer/Docu ... 2012_1.pdf
Senast redigerad av 1 Racetwin2, redigerad totalt 0 gånger.
Nice - det lär bli ett kryss i listan där då :D Måste bara se hur det ser ut på något sätt. Gissar att det kommer bilder efterhand. Mer läder är inte fel som sagt.
Ursäkta språket, men jävlar vad roligt det är att en svensk biltillverkare börjar erbjuda denna typ av options som tidigare hört till grädden på moset hos de tyska konkurrenterna. Jag hoppas att detta "försök" med läderklädd instrumentpanel möter god efterfrågan och att man vågar ta ytterligare steg med utökade läderklädslar, nya material(till)val i exempelvis innertak och så vidare.

Kort sagt: kul att se - heja Volvo! (BE)
Synd att det är så snyggt med ljus klädsel då den är så smuts känslig

Det räcker att man läst tidningen på morgonen och efter detta tar i ratten så sätter sig trycksvärtan i det ljusa skinnet på ratten och efter 1 år så ser det ofta rätt "grisigt" ut om föraren inte håller efter
Men detta är väl baksidan som man får ta om man vill ha en fin bil

//Goose
Ja, riktigt snyggt! Kul att ni fick fram bilder!

Kan hålla med om att Volvo borde gjort detta för länge sedan. skulle bara funnits lite mörkare bruna nyanser på lädret. Cappuccino eller liknande. Nu blir det nog ljusbiege i tredje bilen i rad....

Jag har redan denna kombination idag med träratten, classic wood och biege läder (dock inte ventilerat som på bilden). Med MY 12 blir det ännu mer trä och ännu mer läder om man väljer denna option. Me like!

Jag har faktiskt lyckats hålla interiören fri från smuts trots 7.000 mil i min förra bil med ljusbiege interiör och nu 4000 mil med nuvarande bil med samma. Detta trots tre döttrar i åldrarna 7 månader till 7 år. Men jag är nog lite av en pedant (enligt min fru) och torkar ofta rent och går igenom hela klädseln någon gång per år. Kanske lite i överkant men sån e jag :)
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]