Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pm922
Efter mycket funderande blev det till slut en TEFCAR behandling, fick ett bra pris så ger det en chans. Tyckte min nästan nya bil var snygg när jag lämnade den men jösses vilken glans :D
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Har haft det i 1,5 år nu och själv är jag mest nöjd över att inte vaxa bilen, det brukar annars hänga över mig. Lättvättad bil är också ett plus!
av Hubbes2010
Vad fick du betala för det? Tog du glas behandling oxå?
Användarvisningsbild
av Brainy
Bilen var ju nyrekondad när jag köpte den förra veckan, men lär knappast vara lackskyddad. Så jag har funderat på att vänta tills hösten och då lämna in på lackbehandling.
Är det att rekommendera att göra det direkt ändå eller kan jag gott vänta tills hösten då den senaste vaxningen borde börja mattas av lite?
av Hubbes2010
@ Brainy
Jo jag köpte min för ca 5V sedan i Gävle, betalade extra för rekond :( ...mmm heja va bra...NOT blåst på dem slantarna...

Nu ca 10 tvättar senare är det värsta skiten, jag litar inte en sekund på bilhandlare som " rekondar " det är bluff för det mesta, är min erfarenhet.
Jag ska lämna in min så fort som möjlig innan solen blir för stark och för att jag vill ha en lätt tvättad bil.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Jag betalade 3700 och tog inte rutförseglingen, rutor går så lätt sönder... Inte direkt jättebilligt men jag orkar inte vaxa bilen! :-) Avfettning får ju användas och det hjälper ju till att göra det rent ...
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]