Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maccie
#518575
Hej,

Nån som vet var subwoofern som följer med om man beställer Premium Sound på en XC70 sitter och hur mycket plats den tar?

Kanske tom har ett foto?

Vill veta om det egentligen är något jag vill ha eller ej.

För mig är det viktigt att lastutrymmet bak inte lider märkbart då det är en stor anledning att köpa bilen, med barnvagnar och allt som ska in. Om den tar större delen av platsen under golvluckan är det heller inte bra då jag tycker att det är en smart idé med dold förvaring (och låsbart med Hgv-paketet!).

Tack på förhand!

PS. Skulle det skilja sig på årsmodellerna är det antingen en lätt beg MY10 eller en ny MY11 jag kollar på. DS
av JHg
#518576
Hej!

Jag har en MY 10 med subben, den tar ca 25-33% av utrymmet under "golvluckan".
av Maccie
#518583
Tack för svaret!

Innebär det att man fortfarande får plats med något vettigt under golvluckan, tex en normal laptopväska, eller har utrymmet blivit mer eller mindre svåranvänt för bra grejor?
av JHg
#518612
Nja, under luckan liggen en formpressad "filtmatta" indelad i sektioner. Bl.a. ligger lastrumsgardinen där i 2 delar (varsitt) litet fack.

En eller 2 laptopväskor i modell mindre och tunnare frår allt plats.
#518793
Kolla min garagetlänk. Du hittar en bild på subwoofern om du klickar på min min 2,5FT.

Det utrymmet är ändå mer eller mindre oanvändbart då det är svårt att komma åt så jag har aldrig upplevt att den stjäl plats. Dessutom har subwoofern riktade portar in i kupén så det blir rejält tryck. Den har ju även en egen förstärkare på 260W. Riktigt bra även om du tittar på fim.

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg ry[…]

Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]