Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FWH
I V70 II gäller följande:

"Systemet stöder flyttbara media som följer
USB 2.0 och filsystemet FAT32 och kan
hantera maximalt 500 mappar och 64 000
filer. Minnet måste minst vara av storleken
256 Mb."

Det är väl sannolikt samma i S80.
av mikebike
Upalupa skrev:Tackar fick den att fungera med hjälp av FAT32. :D
Och HUR fungerar det?

Om jag lyssnar på en låt i ett album och jag vill gå till en låt i ett annat album med samma artist finns det två sätt; antingen bakåt och framåt med pilknapparna* (vänster respektive höger) eller genom att trycka på Enter, då hamnar jag längst upp i ROOT (d.v.s. på första artisten).

Jag förstår inte varför man (Volvo) inte har valt att utnyttja pil uppåt och nedåt för att navigera mellan artister, album och låtar?

*Då kan jag inte se låt och artist förrän de börjar spelas upp.
av Upalupa
mikebike skrev:
Och HUR fungerar det?

Om jag lyssnar på en låt i ett album och jag vill gå till en låt i ett annat album med samma artist finns det två sätt; antingen bakåt och framåt med pilknapparna* (vänster respektive höger) eller genom att trycka på Enter, då hamnar jag längst upp i ROOT (d.v.s. på första artisten).

Jag förstår inte varför man (Volvo) inte har valt att utnyttja pil uppåt och nedåt för att navigera mellan artister, album och låtar?

Vet ej men bara funka för mig.
Och jag har en hel massa låtar bryr mig inte om artisten
Bara musik.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
mikebike skrev:[Jag förstår inte varför man (Volvo) inte har valt att utnyttja pil uppåt och nedåt för att navigera mellan artister, album och låtar?
Volvo är en biltillverkare och inte en bilstereotillverkare.... då blir det så här....

Biltillverkare ska bygga världens bästa bilar och bilstereotillverkare ska bygga världens bästa bilstereos ....
Användarvisningsbild
av Severin
mikebike skrev:
Och HUR fungerar det?

Jag förstår inte problemet

Det närmaste jag kommer en original volvostereo är i lastbilen som är en 2011 års modell så dom kan tänkas fungera lika.

På ratten så kan jag byta låtar och justera volymen, vill jag byta album/mapp så får jag trycka på pil upp eller ner på stereon

Har du problem med sorteringen så vet jag ett litet och enkelt program som heter drivesort som fixar det eftersom FAT32 inte sorterar alfabetiskt utan i den ordning du lägger in filerna
av Soulman
VolvoB20 skrev:
mikebike skrev:[Jag förstår inte varför man (Volvo) inte har valt att utnyttja pil uppåt och nedåt för att navigera mellan artister, album och låtar?
Volvo är en biltillverkare och inte en bilstereotillverkare.... då blir det så här....

Biltillverkare ska bygga världens bästa bilar och bilstereotillverkare ska bygga världens bästa bilstereos ....
Nja. Det finns väl en utvecklingsavdelning för det? Förutom den bristfälliga USB-hanteringen vill jag tillskriva att det är med :-O) jag sätter mig i bilen, startar upp och får samma ljudvolym som när jag lämnade bilen. Jag kan gå 10 år tillbaka i tiden och hitta integrerade bilradios hos andra bilmärken som hanterar att starta på en förinställd ljudnivå. Det hela känns väldigt omodernt.
Användarvisningsbild
av Momentum
mikebike skrev:
Och HUR fungerar det?

Du kan även byta låt genom att snurra på "TUNING" ratten på radion
av mikebike
VolvoB20 skrev:Volvo är en biltillverkare och inte en bilstereotillverkare.... då blir det så här.... ....
Volvo tillverkar inte några stereoanläggningar, däremot utformar de specifikationerna. De personer som gör det verkar aldrig ha ägt en MP3-spelare eller ens en telefon som kan lagra ljudfiler.

Severin skrev:Jag förstår inte problemet
...vill jag byta album/mapp så får jag trycka på pil upp eller ner på stereon
Ja, det låter ju logiskt, men det fungerar alltså inte så i min bil!

Momentum skrev:Du kan även byta låt genom att snurra på "TUNING" ratten på radion
Ja, men det var ju inte det som var problemet, utan att kunna navigera "uppåt och nedåt" i mappstrukturen.
Jag har 3300 låtar i totalt drygt 400 mappar (100+ artister) och det tar en stund att byta låt när man inte (lätt) kan navigera mellan mapparna.

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]