Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sveppes
Var i bilhallen och tittade på V60 som jag tänkt beställa. Kikade lite på S80 då svärfar har en och jag har alltid tryckt att den är trevlig att köra.

Känns inte S80 extremt gammal när den står brevid en S60...?

Facelift på G?
av Moody
Ny interiör lär det ju bli på MY12 iaf. Nya backspeglar och kanske nåt annat men förmodligen inga större förändringar exteriört.
av HerrDödén
Ny interiör med infotainment blir det, likaså uppfräschade backspeglar. Summa summarum - inget revolutionerande men ett ack så efterlängtat lyft. Mer information och bilder finns i tråden om V70 MY12.
Användarvisningsbild
av SvenB
Lite förvånande att den "överlever" det mesta. V70 har ju bytt skepnad två ggr plus ett antal facelift:ar. S40/V50 har kommit och går nu troligen in på sista modellåret, men S80 fortsätter att tillverkas med i stort sett samma skepnad.
Användarvisningsbild
av Guligan
KKR skrev: S80 fortsätter att tillverkas med i stort sett samma skepnad.
Nuvarande S80 kom ju som MY07, V70 som MY08 + att S80 ju fick en mindre facelift till MY10.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jo men det är väl fler likheter mellan S80 -99 och S80 -11, än mellan V70 -99 och V70 -11
Användarvisningsbild
av Krollspell
KKR skrev:Jo men det är väl fler likheter mellan S80 -99 och S80 -11, än mellan V70 -99 och V70 -11
Nu hänger jag inte med? S80II och V70II har ju i princip samma inredning. S80II som kom 2007 har i princip inget gemensamt med S80 99-06, inte ens motorerna (2.5T undantaget). Inredningen har inte en enda likhet med den "gamla" S80 modellen. Detsamma gäller ju så klart V70II som inte har haft fler faceliftar än vad S80 haft.

Men du menar att S80II liknar mer "gamla" S80 än vad nya V70II liknar den gamla V70 ?:-/ ?:-/

Kan du utveckla det för nu hänger åtminstone inte jag med.
Senast redigerad av 3 Krollspell, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
sveppes skrev:Känns inte S80 extremt gammal när den står brevid en S60...?
Tycker S80II är den absolut snyggaste Volvon i hela modellprogrammet, tidlös och ser premium ut också... och den har former som håller, den kommer vara lika snygg om 10 år till skillnad från de som modeller som är hypade just nu som snabbt kommer bli övermogna....

Synd bara att man behöver kombiutrymme själv.

Bild
Bild
av viktore
VolvoB20 skrev:
Tycker S80II är den absolut snyggaste Volvon i hela modellprogrammet, tidlös och ser premium ut också... och den har former som håller, den kommer vara lika snygg om 10 år till skillnad från de som modeller som är hypade just nu som snabbt kommer bli övermogna....

Synd bara att man behöver kombiutrymme själv.
Håller delvis med. Problemet och det tråkiga är att de flesta S80 som rullar på vägarna är snikutrustade med dieselmotor, 16" fälgar och någon slätstrukten färg. Med rätt färg och fälgar tycker jag det är den mest eleganta och stilrena bilen i sitt segment, i synnerhet efter faceliften.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en d[…]

Tråkigt med rosten, det är tyvärr […]

Generator laddar ej batteriet

IMG_9881.jpeg Köpte en lödkolv och l&o[…]

Noterat, tack!