sweborn skrev:Enzo skrev:sweborn skrev:De som kampanjen riktar sig mot lär inte märka att ett facelift har skett, alternativt lär inte köpa en D5 AWD om kampanjen tas bort, så jag hoppas kampanjen därför kvarstår.
Rent allmänt känns de 25' Volvo tar för en Haldexkoppling som lite omodernt dyrt. Det är uppenbart att det är en prisbillig lösning för tillverkaren och här kan Volvo upp volymerna och ned priset skulle jag tro. En V70 D3/T5 med Haldextillägg för 6.900:- skulle nog sälja en del.
Nu är det ju lite mer än enbart haldexkopplingen, t.ex. en kardan, en vinkelväxel, drivaxlar etc ... :roll:
Sedan finns det mer i utveckling än enbart mekanisk sammansättning av en haldexkoppling.
Finner du det inte mer märkligt att det kostar 10000 extra för vissa metalliclacket?
Det är samma för alla som implementerar Haldex, jag syftade på huruvida det finns vilja att sälja AWD bilar hos Volvo. Metallic för 10' ser jag ändå som prisvärt gentemot fälgar för detsamma... färgen förstör i alla fall inte bilens komfor 
Ja, och uppenbarligen betalar volvos kunder 20 papp, så varför skulle de skänka bort pengarna?
Det är ju samma sak för alla saker, tror nån att en XC90 fortfarande kostar 450 att tillverka för volvo?
Eller att en BMW är så mkt dyrare att tillverka än andra bilar? Man tar betalt det man kan, volvos ansvar är att ge aktieägarna valuta för pengarna.
Om nu VW måste rabattera sina fyrhjulsdrift så är det ju en sak.
och sedan, det där tramssnacket om att det kostar 80-100 etc att få fyrhjulsdrift bara för att det är en större motor är så larvigt att jag inte orkar kommentera det vidare.
Volvo säljer många awd-bilar. Det är en ganska stor andel faktiskt av de tillverkade bilarna som har awd. Det rullar ju faktiskt rätt många volvo med awd om man tittar i trafiken :D