Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av smygaren
Hej på er!

Jag har sett på nån V70 II 2,5T/2,5FT att de 2 avgasrören går rakt bakåt utan att bakspoilern är jackad eller förberedd för detta.

Man kan ju köpa till R-design med ny bakspoiler och nya bakre utblås men det är en annan sak.

Är det nån som har tipps på hur man kan få till detta eller själv har det??
Finns lite olika trådar om detta. Hittar de dock inte nu.

Jag har gjort det billigt och utan åverkan på bilen med hjälp av Biltemas slutrör. Jag har den som motsvarar art 79424 men den verkar inte finnas i rostfri längre? Den passar iaf bra då den är lite snedskuren. Vissa tycker att det ser bra ut och andra inte. Du får bilda din egen uppfattning. För mig var detta en billig och enkel lösning. 99kr per slutrör gav jag. Inte någon rost alls trots att de suttit på två vintrar. Dock en del tjära :mrgreen:

Bild

Fler bilder finns på:

http://www.garaget.org/?car=209832
Användarvisningsbild
av smygaren
Nice! Ser riktigt trevligt ut!
Är de svängda (slutrör) eller de är raka??

Avgas kröken är väl svängd nedåt o då är det väl risk att slutrören går rakt ner mot asfalten?
Ligger kröken mot bakspoilern eller den ligger fritt?? (risk för missljud)

/Smygaren
Ja röret på bilen är svängt men slutröret är rakt. Dock har det att skjuta en bit in men det pekar lite nedåt fortfarande som du kan se i bilden sett från sidan. Det är en fördel att de är fasade då du kan välja själv om du vill att änden skall vara helt vertikal eller, som i mitt fall, luta lite. Jag har ca 15-20 mm fritt och har aldrig haft missljud.
Användarvisningsbild
av smygaren
Det blir till att ta en tur till Biltemna.

Tyvärr finns just dina inte i cromat längre utan bara i kolfiber, så det får bli en annan modell i stället.
/Smygaren
Ha, Ha, där ser man :oops: Det var ju tom min egen startade tråd och den lyckades jag inte hitta trots att jag sökte :D Ja där ser du fler exempel Smygaren på hur det ser ut om man vänder dem åt olika håll.

Kan såhär i efterhand berömma kvaliteten. Jag skruvade bort dem häromdagen för att göra rent dem. De är lätta att skruva på/av med insexnyckel. Inte en rostfläck som sagt och inte kärvade skruvarna heller. Detta trots att de inte kan sitta mer utsatt och samtidigt är utsatta för värme/kyla.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]