Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är hyffsat nybliven volvoägare och har nu stött på ett lite skumt fel häromdagen när jag skulle till jobbet så fungerade helt plötsligt inte vindrutetorkarna, helt stendöda på samtliga lägen inklusive regnssensorn.
Jag misstänkte då direkt att säkringen gått och tog itu med det inte allt för lilla projektet att kontrollera den.
Säkringen var dock hel och torkarna funkade fortfarande inte när jag körde vidare och efter ca 20 min körning gick dom helt plötsligt att använda. sen har den hållt på så här ett par dar, dom börjar fungera efter en stunds körning för att nu helt slutat fungera.
Är detta nått mer man kan kolla själv hyffsat enkelt eller är det bara att lämna in den och bita i det sura äpplet.
Finns det några kända fel med torkarna, har själv misstänkt mjukvarurelaterat eller nån form av glappkontakt nånstans eftersom dom gick fint och precis som vanligt när dom väl hade hoppat igång igen...

Tack på förhand/// Jimmy
av JensR
Jag har ingen volvo (levereras snart) men jag hade en liknande fel på min BMW. I mitt fall var det så att det sitter en stång i mellan vindrutetorkarna, den hade gått av i fästet, felet var precis samma som du beskriver, inget dyr sak att fixa

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]