Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Noodles
Har sökt men inte funnit... :)

Kan man köpa till en bärkassehållare till V70II´n i efterhand, eller måste man beställa bilen med detta?
Har kikat runt men inte hittat något bra svar...
av pergrein
Det går nog säker att köpa luckan som reservdel men tror den är ganska dyr (är ju hela stora luckan man måste ha), kostar ju 900kr att få från fabrik. Annar är ju dessa ett altenativ: Fästpanel med krokar
Användarvisningsbild
av FWH
Jag har det som kallas "komplett sats" på den länken. Verkar bra, men har inte provat det ännu! :D
av pergrein
Jag hade denna Bärkassehållare (passar ej kombi) i min S80 kostade runt 300kr och är ett mycket bra tillbehör för att slippa ha matvaror m.m runt hela bagaget, har den även i tjejens S40.

Mvh
Per
av MathiasSV70
Har själv bärkassehållare med krokar i min V70 och är väldigt nöjd med detta tillbehör. Köpte det direkt vid beställningen från fabrik.
av Noodles
De där sidogrejerna verkar inte så dumma, som de e nu så far ju allt runt så de liknar f_n... :)
Är van med hållaren från V70n (där man fällde upp luckan hade krokar samt gummiband).
av knicklas
Jag monterade ovan nämnda "Fästpanel med krokar" nu i helgen. Lite läskigt att sätta borrmaskinen i en 1 år gammal bil, men det var inga som helst problem.
Självklart var jag tvungen att åka till ICA Maxi och provhandla efteråt, hehe! :lol:
Funkade svinbra! En fördel med dessa krokar skulle kunna vara att matkassarna hamnar utefter kanterna, och lämnar således resten fritt för övrig last...
av Noodles
knicklas skrev:Jag monterade ovan nämnda "Fästpanel med krokar" nu i helgen. Lite läskigt att sätta borrmaskinen i en 1 år gammal bil, men det var inga som helst problem.
Självklart var jag tvungen att åka till ICA Maxi och provhandla efteråt, hehe! :lol:
Funkade svinbra! En fördel med dessa krokar skulle kunna vara att matkassarna hamnar utefter kanterna, och lämnar således resten fritt för övrig last...
Ja med V70N´s hållare (där man vek upp golvet) så blev de ju inte så mycket plats över, en barnvagn var ju inte att tänka på. :)
Vad tar dom för ett kit "fästpanel med krokar"?
av knicklas
Vet faktiskt inte, jag kom över kittet gratis. Borde väl inte vara jättedyrt, inte direkt "rocket sience"... Rekommenderas dock!
Användarvisningsbild
av Variosboy
Köpte med krokarna från fabrik och det är ett av dom tillval som kommer vara självskrivna på nästa bil!

Hade den andra varianten som man fällde upp på min förra V70N och den lösningen är också bra, men osmidigt om man vill lasta kassar och något större samtidigt.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]