Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eputte
Har en tidig V70 uttagen sent -07 ser inte vilken sensor som larmar , bara ljud om det är fram eller bak.
Är det någon som vet vad uppdateringen heter för att uppdatera, så att man ser i radion vad backsensorn larmar för. Läste i en tidigare tråd att det skall gå.
(För att få visuell indikation på vilken/vilka sensor det är som larmar och hur nära du är så får du bara lämna in bilen på uppdatering av programvara. (Du får då upp parkeringradar och avståndsindikering i "radions" display). Har varit på Volvo verkstad, men de kunde inte hjälpa mig
av Enzo
Då tycker jag du ska be din verkstad kolla det igen. Det är väl deras jobb att ta reda på, och så får du betala för det.
av eputte
De säger att det inte finns någon sådan uppdatering. de har kollat med Volvosupport säger de.
Men om man läser i forumet så ser det ut som andra har lyckats.
Givetvis får man betala om man vill ha något
Användarvisningsbild
av Variosboy
Byt Volvo-åf!

Vet dom inte vad dom servar så ska man nog inte åka dit med bilen...
Användarvisningsbild
av hollan
din volvo åf har helt rätt det går inte att få kan ej chassi avgränsningen i huvudet men på dom tidiga s80/v70 kan du inte få denna funktion
av Moody
Vad jag förstått så kan man få grafikuppdateringen på S80/V70 byggda från v20 2007

Måste vara en extremt tidig V70II om den är byggd före det.
Användarvisningsbild
av smygaren
Moody skrev:Vad jag förstått så kan man få grafikuppdateringen på S80/V70 byggda från v20 2007

Måste vara en extremt tidig V70II om den är byggd före det.

Hejsan!
Min V70 II är byggd 2007-08 och efter service 2.0 så finns fortfarande ingen grafisk visning av backsensorena!

Jag har också läst här på formuet om denna uppdatering men Volvo där jag servade hade ingen aning om denna funktion skulle vara med eller inte!
Vem vet detta??

/Smygaren
av eputte
Har en sent byggd , men det hjälper inte säger min ÅF.
Men har också sett detta tidigare i forumet.
Därför skulle det vara interessant och veta vad uppdatering heter.
Användarvisningsbild
av smygaren
Jag pratade just med Bilia i Malmö och de sa att på de tidiga 07/08:orna så finns inte denna funktion.
Den går inte att uppdattera så att man får den i heller.

/Smygaren
Användarvisningsbild
av Variosboy
Vid närmare eftertanke kan du få min, för jag brukar inte titta på den i alla fall! :wink:

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]