Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DagV70
Hei.

Beklager min dårlige Svensk. Jag har en fräga da jag nyligen har monterat R- design fjædrar på min V70 2008 2.0 D. Jag ble fruktansvärt forvänad da den inte ble noe lägare. Har også mälat mot en original V70, exakt samma höyd. Min lokala Volvo forhandlare gav meg fölgande svar: Fjædarna vil omsider siga ned! Kan detta verkligen stemma? Jag tippar mekken har bestält fel fjædrar.
av Soulman
DagV70 skrev:Hei.

Beklager min dårlige Svensk. Jag har en fräga da jag nyligen har monterat R- design fjædrar på min V70 2008 2.0 D. Jag ble fruktansvärt forvänad da den inte ble noe lägare. Har også mälat mot en original V70, exakt samma höyd. Min lokala Volvo forhandlare gav meg fölgande svar: Fjædarna vil omsider siga ned! Kan detta verkligen stemma? Jag tippar mekken har bestält fel fjædrar.
Är det 20mm fjädrarna du köpt? Min erfarenhet är att fjädrarna "sätter sig" och bilen blir lägre efter några mil på vägen. Tidigare har jag sänkt 35 och 50mm och det brukar synas direkt. 20mm är ju inte så mycket. Kör 50-100 mil och mät igen. Då ska du ha fått dina 20mm annars är det fel fjädrar.
av DagV70
Takk for svar. Ja er 20 mm settet jag har kjöpt. Har kjöpt originala fjädrar (lägt sportchassi). Bilen var sänkt för byte med Heico 30 mm sats, men detta hoppade og ble for stivt. Bilen er rätt god at kjöra nu:) men riktig hög ogsä.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]