Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av markiica
Hej, jag har nyligen skaffat mig Venator Chrome med 245/40/18 Pirelli P Zero Rosso till sommaren, och nu undrar jag om ni har några tips på medel som kan använda för att tvätta kromfälgarna utan att förstöra kromet eller något annat överhuvudtaget?

En annan fråga är om det funkar med 235/40/18 som däckdimension??

Tacksam för svar! =)
av borstarmicke
18" Fortuna har jag på min bil med 235x40x18 och det sitter 245 på dem original, så det borde väl funka även på Venator.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Har Venator Chrome jag med, och jag tvättar med Turtle Extreme nano-tech wheel cleaner som jag tycker funkar riktigt bra.
Som med alla medel tror jag det största tricket ligger i att man läser anvisningen och gör PRECIS som det står å inget annat!
Användarvisningsbild
av Variosboy
Gött med folk som verkar tro att alla andra ska tycka samma som dom!

Skulle med lätthet kunna hitta 100 saker du äger som inte jag gillar, men jag kommer inte gnälla på dig för det! :wink:

Smaken är som baken!
av markiica
Variosboy skrev:Har Venator Chrome jag med, och jag tvättar med Turtle Extreme nano-tech wheel cleaner som jag tycker funkar riktigt bra.
Som med alla medel tror jag det största tricket ligger i att man läser anvisningen och gör PRECIS som det står å inget annat!
Åå vad bra, är det din röda bil på bilden med fälgarna? För det är den bilden jag har visat till alla när jag googlade på fälgarna för att visa hur de ser ut:D. Jag ska testa med Turtle Xtreme, jag har alltid använt Sonax extreme fälgrengöring men då var det inte på krom utan på Creon 16-tum, och har fått frågan ofta från vänner om jag har köpt nya fälgar varje gång ja tvättade bilen, så jag tycker den är ganska bra men har inte sett om det funkar på krom.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]