- sön 13 mar 2011, 07:51
#508840
Jag hämtade min svart metallic V70 2,5 FT R-design ´11 i veckan.
Hgv pkt 2, teknik paket 2, el passagerar stol, subwoofer, sollucka och en massa annat. :D
Handlaren monterade även en Navigon 70 Live i en Brodit hållare med ström draget.
Det som gör att den skiljer sig lite från den oändliga mängden V70 är att den är utan rails, utan V70 och 2,5FT emblemen bak och har en hel svart nummerskylts ram utan reklam bak. Jag valde också det hel gråa lädret, istället för det fläckiga.
Har väl kört en 30 mil hittils och är nöjd. Jag har kommit ner under 2 liter milen iaf på E85. :lol:
Just nu rullar den på Michelin X-Ice North på 16".
Jag körde en del 80-tals Volvo på 90 talet (240 / 740) men sedan dess har det varit annat, Honda, Mazda, Mercedes.
Förra året när det var ask moln problem för flyget hyrde har en V70 2,0F i bas utförande och körde 450 mil på 3,5 dygn (Stockholm - Hannover - Lyon - Stockholm). Jag fick då upp ögonen för att moderna Volvo var bekväma och tysta!
Jag var inne på att köpa andra årsmodellen av V60, men ett jobb byte ändrade planerna eftersom nu var kravet miljöklassad bil. Jag ville ha automat och då har man inte så mycket att välja på, det var V70n, Saab 9-5 Biopower eller nya Passaten i E85 utförande. Hade A4 Avant E85 funnits med automat hade det varit ett starkt alternativ.
Det lutade ett tag mot en 9-5 trotts allt, men när jag fick veta att 2,5 FT skulle börja tillverkas igen v6 så...
Även om bristen på modern infotainment är ett steg tillbaka för mig så var det ett lätt val mot Saaben och VWn.
vol:-)
Hgv pkt 2, teknik paket 2, el passagerar stol, subwoofer, sollucka och en massa annat. :D
Handlaren monterade även en Navigon 70 Live i en Brodit hållare med ström draget.
Det som gör att den skiljer sig lite från den oändliga mängden V70 är att den är utan rails, utan V70 och 2,5FT emblemen bak och har en hel svart nummerskylts ram utan reklam bak. Jag valde också det hel gråa lädret, istället för det fläckiga.
Har väl kört en 30 mil hittils och är nöjd. Jag har kommit ner under 2 liter milen iaf på E85. :lol:
Just nu rullar den på Michelin X-Ice North på 16".
Jag körde en del 80-tals Volvo på 90 talet (240 / 740) men sedan dess har det varit annat, Honda, Mazda, Mercedes.
Förra året när det var ask moln problem för flyget hyrde har en V70 2,0F i bas utförande och körde 450 mil på 3,5 dygn (Stockholm - Hannover - Lyon - Stockholm). Jag fick då upp ögonen för att moderna Volvo var bekväma och tysta!
Jag var inne på att köpa andra årsmodellen av V60, men ett jobb byte ändrade planerna eftersom nu var kravet miljöklassad bil. Jag ville ha automat och då har man inte så mycket att välja på, det var V70n, Saab 9-5 Biopower eller nya Passaten i E85 utförande. Hade A4 Avant E85 funnits med automat hade det varit ett starkt alternativ.
Det lutade ett tag mot en 9-5 trotts allt, men när jag fick veta att 2,5 FT skulle börja tillverkas igen v6 så...
Även om bristen på modern infotainment är ett steg tillbaka för mig så var det ett lätt val mot Saaben och VWn.
vol:-)
Nuvarande Volvo: ingen..
Tidigare Volvo: V70 2,5 FT R-design Polestar ´11 , 244 GL ´81, 245 DL ´85, 745 GL ´89
Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholmsområdet?
Svaren finns på http://www.motorstockholm.se
Tidigare Volvo: V70 2,5 FT R-design Polestar ´11 , 244 GL ´81, 245 DL ´85, 745 GL ´89
Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholmsområdet?
Svaren finns på http://www.motorstockholm.se