Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FWH
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... ness2.aspx

Någon som anmält sig till detta?

Finns det något värde i det?

Det står att det är för "tjänstebilar", gäller detta även "förmånsbilar"?

Mitt reg nr kommer tillbaka som "ej tjänstebil".
Användarvisningsbild
av NickeDiesel
Gokväll!

Först av allt en liten fråga....Vann rätt låt? Hade själv gärna sett Playtones "rocka und rolla" in Deutschland :D

Jodå jag har varit en "Prodriver" sedan 2005 när jag fick min första tjänstebil.
Kriterierna för att få vara med är väl att bilen ägs av företaget och inte av den som brukar den.

Ett medlemskap innebär att man får mailutskick med extraerbjudanden, inbjudan till provkörningar, nyhetsbrev mm. Tycker dock att utskicken blivit mer och mer urvattnade på senare tid, de kändes mer "personliga för ett par år sedan. Själv har jag utnyttjat ett erbjudande om en visning av fabriken i Torslanda -07. Frugan och jag passade på att ta en Weekend i Götet i samband med detta. Det bästa var dock när jag vann en slogan-tävling som anordnades för oss Prodrivers våren 2008...ja nu var det ju 39 deltagare, med respektive, till som belönades. Men priset var nog bland det roligaste jag varit med om. Det bestod av följande. En Volvo-weekend i Göteborg...........
Fredag kväll: Förhandsvisning av XC60 och middag på Svenska Mässan, Underhållning i Lisebergshallen med b la Salem al Fakir, Sanna Nielsen,Eric Gadd och Kristian Luuk samt tal av massa höjdare på Volvo. Därefter transport till Hotell Riverton för övernattning. Lördag: Frukost, därefter transport till Lisebergshallen igen för mer information från diverse Volvofolk. Efter detta transport till Torslanda och Volvo Cars Brand Center för guidad tur och en träff med Thomas Andersson, VD för Volvo Personvagnar i Sverige. Sympatisk herre som verkligen tog sig tid att lyssna på synpunkter om våra bilar. Efter detta blev det två timmars fri provkörning av hela modellprogrammet på Volvos testslinga och som avslutning transport tillbaka in till Göteborg för att bevittna finalen i STCC Cityrace.....detta kallar jag en helgjuten weekend. Till och med frugan klassar denna helg som något av det roligaste hon varit med om....ni skulle sett henne på provbanan i en nercabbad C70 :wink:
Så för mig har medlemskapet i "Prodriver" helt klart varit tillfredsställande även om det, som jag tidigare skrev, blivit mer innehållslöst på sistone.

Trevlig kväll!
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag håller med Nickediesel, Volvo Prodriver hade lite mer aktivitet, erbjudanden etc för ett par år sen.
Verkar som VPS satsar kraften på Facebook nowadays... :roll:
Användarvisningsbild
av FWH
NickeDiesel skrev: Jodå jag har varit en "Prodriver" sedan 2005 när jag fick min första tjänstebil.
Kriterierna för att få vara med är väl att bilen ägs av företaget och inte av den som brukar den.
Så en leasing bil som är förmånsbil kvalar inte in då?
av JimmyK
FWH skrev:
NickeDiesel skrev: Jodå jag har varit en "Prodriver" sedan 2005 när jag fick min första tjänstebil.
Så en leasing bil som är förmånsbil kvalar inte in då?
Jo det gör den, det är inte så att den inte hunnits att regga på leasingbolaget ännu? läste i någon annan tråd att du nyss hämtat bilen.
Användarvisningsbild
av FWH
Kan vara så, jag provar igen om några veckor så kanske databaserna är uppdaterade.
Användarvisningsbild
av NickeDiesel
FWH skrev:Kan vara så, jag provar igen om några veckor så kanske databaserna är uppdaterade.
Yes! Så är det. Vet att det inte gått att regga sig direkt när man tagit ut ny tjänstebil och velat uppdatera sina uppgifter. När du skrev förmånsbil fick jag för mig att du kanske hade fått "personalbil", och det tror jag inte är "Prodrivergrundande"....vilket ord... :wink: Min bil är, precis som din, en leasingkärra.

Trevlig Söndag!
av Jöns
Varför göra skillnad på folk och folk? Jag förstår att tjänstebilsmarknaden är viktig men varför ska personer som köpt sina dyra bilar privat inte kunna få ta del av samma erbjudanden?
Användarvisningsbild
av Guligan
Det har främst att göra med att Volvo vill nå förarna av tjänstebilarna. Vagnparksägarna (finansbolag etc) släpper inte ut brukaruppgifter till leverantörerna

Köper man en bil som privatperson däremot så får man t.ex. tidningen Ratten (den heter nåt annat nuförtiden, och skickas ut väldigt ofrekvent) samt att man har möjlighet till annan DR eftersom bilregistret är offentligt.
gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]

Fick hem nya torkarblad och fick tillfälle at[…]