Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Detta framgår inte av Polestar hemsidan, och Bilia har haft det beställningsbart, men man kan alltså inte få Polestar på 2,5 FT 2011 om de är Euro 5 godkännda.

Inte konstigt egentligen, men det har inte framgått tydligt någonstans.
Senast redigerad av 1 FWH, redigerad totalt 0 gånger.
Såg nu på polestar's hemsida och fick detta.
''V70 2,5FT Automat 2011 (tillverkade tom vecka 5, 2011)''
Är inte expert på V70 så det sägs att dom som är tillverkade v.5 i början av 2011
kan bara ha polestar.
http://polestar.se/sv-SE/Performance/Pe ... artno=1227
Då har de precis uppdaterat.

Euro 5 versionen började tillverkas v6.
Innan dess stod produktionen still sedan slutet på 2010, så det finns inga 2,5 FT tillverkare v1-v5 2011.
Handlarna har nog inte riktigt koll på detta, och inte Polestar alltid heller. En kollega betalade Polestar till sin XC70 D3 AWD i augusti men har inte fått det än.../PH
kitco skrev:Är det skillnad i motorn mellan den nya euro5 motor och den innan eller bara en mjukvaru skillnad?
Vad jag hört är det bara mjukvara, men jag hörde det inte från en motor utvecklingsingenjör på Volvo, så vet inte om det stämmer.

Dock så var produktions stoppet relativt kort, så det verkar rimligt att det "bara" var programvara.
FWH skrev:
kitco skrev:Är det skillnad i motorn mellan den nya euro5 motor och den innan eller bara en mjukvaru skillnad?
Vad jag hört är det bara mjukvara, men jag hörde det inte från en motor utvecklingsingenjör på Volvo, så vet inte om det stämmer.

Dock så var produktions stoppet relativt kort, så det verkar rimligt att det "bara" var programvara.
Hmm, menar du att hårdvaran inte kunnat utvecklas under den tidigare driften ??:-/

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]