kitco skrev:Jo men samtidigt sjunger motorn på sista versen o modellen är 4 år gammal tycker att någe mer kan de väl bjuda på, ska testa flera handlare innan jag ger upp. Ska man visa upp offerten man fick från den första handlaren när man förhandlar med en ny?
Tycker du inte att de redan har bjudit på något, när de har en V70 med en massa lullull, som skinnklädsel, nivåreglering, 18" hjul och div styling, för 300 000 kr?
Är det rabatten som det handlar om, så skulle de ju prissatt bilen till 330 000 kr, och så hade du kunnat få dina 10%.
Själv fick jag till en början 3,3 på bilen och 10% på all utrustning, men de 3,3% försvann när däckkampanjen med vintersulor började gälla. Jag tror att det var allt han kunde ge mig, då bilen hävdas som nettoprissatt, dvs utan prutmån. PÅ utrustning finns det alltid mer avans, så där är månen större.
När du är på upphandlingens sluttamp, så ska du alltid ha sparat lite lullull, som du vill ha, och pruta in med maxrabatt då. Själv fick jag alufälgar på vinterdäcken och samt babagerumsmatgta (100% rabatt), uppgradering till High-performancestereo (78% rabatt).
Man ska inte vara rädd för att vara besvärlig, fråga om allt, ingår det eller det, få bilhandlaren att känna det som om man börjar tveka, vänta gärna tills han ringer upp dig om offerten, var inte för på...