Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TheFritz
Halloj, jag har tänkt köpa en begagnad bil, och har hittat en som jag fallit för, enda kruxet är att den kostar 40K mer än min budget, jag undrar om ni tror att det går att pruta så mycket på bilen samt få med vinterdäck eller sitter jag bara och hoppas på ett drömscenario som inte kommer inträffa.
Det är denna bil jag kikat på:

http://www.rejmes.se/default.asp?id=540 ... mList=true

Jag har varit i kontakt med dom och bilen har tidigare använts som hyrbil, det kanske kan vara bra för prutandet?
Tacksam för snabba svar.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
Har du inbyte?
Om du har inbyte så är det ju mellan priset man räknar.

men rent tekniskt går det självklar inte att pruta 40 000 + en omgång kompletta hjul
Kanske kan du får bra pris på hjulen, om ingen verkar vlja ha bilen kanske du får hjulen gratis, men får betala vad det står på prislappen
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Låter knepigt. Du vill ha en 2,5 T för priset av en 2,0F. Det är nog i skarpaste laget att försöka pruta nästan 17%, och dessutom få med vinterdäck.
Du kan kanske få ned den med 10%, dvs ca 20 000 kr, men då vill de nog inte ge bort vinterdäcken.
av TheFritz
Nej jag har inget inbyte och jag betalar bilen kontant. Misstänkte att det blir som ni säger lite svårt att få den till det priset. Känns som beg priserna på V70 II är lite väl höga, tycker inte man behöver lägga till så värst mycket mot en fabriksny och nu har ju Rejmes kampanj på R-design så kanske strax över 300.000 för en fabriksny?

Tänkte att dom redan har tjänat pengar på den bilen då den vart uthyrningbil för deras uthyrningsbolag.
av Lövet
225 kanske du kan få den för, men 40.000kr i prut är väldigt, väldigt mycket.

Bilpriser.se fungerar tämligen bra för så vanliga bilar som V70 ja.
av Tartryffel
Inte en chans att du får ner den 40k. Du kan räkna med att de lagt på 20-30k från inbytespriset. Och då ska de tjäna något på affären, rekonda bilen och lämna garantier.
10k och däck så har du gjort det bra.
av Noodles
TheFritz skrev:Nej jag har inget inbyte och jag betalar bilen kontant. Misstänkte att det blir som ni säger lite svårt att få den till det priset. Känns som beg priserna på V70 II är lite väl höga, tycker inte man behöver lägga till så värst mycket mot en fabriksny och nu har ju Rejmes kampanj på R-design så kanske strax över 300.000 för en fabriksny?

Tänkte att dom redan har tjänat pengar på den bilen då den vart uthyrningbil för deras uthyrningsbolag.
300' + 18' för automat + 7' för drag?
Och kanske nå mer? :)

Tror tyvärr inte det finns en chans att pruta 40' på den du länkar till, den verkar ligga rätt ok till redan nu.
av dst02
Tror knappast du kan pruta så mycket, skulle du själv släppa den för 40 000,- under ditt bud? Du kan va glad ifall du får ner 7-8000,- plus nya v däck.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]