Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeterTh
Hej
Idag meddelade min V70 Drive -10 att den hade "nedsatt motorprestanda". Den gick i 100 meter till och dog. Efter 10 min kunde jag starta igen men döden infann sig efter ytterligare 100 m. Med hjälp av Assistanskåren befinner sig nu bilen på Upplands Motor i Uppsala. Någon som känner igen symptomen?

Mvh
Peter
av PeterTh
Hej,
Nej, så enkelt är det inte. Bilen är nyligen fulltankad. Har inte hört något från verkstaden ännu...

Mvh
Peter
av Homestream
Styrenheten till styrservot fick spel på min med liknande symptom som dina.
Blev bärgning även där.
av Peanuts
PeterTh skrev:Hej,
Nej, så enkelt är det inte. Bilen är nyligen fulltankad. Har inte hört något från verkstaden ännu...
Mvh
Peter
O.K Hoppas att verkstaden hittar felet på din bil. Har du fått en gratis hyrbil av Volvo Assistans nu? Jag hoppas verkstaden i så fall tar över kostnaden för den när dina 3 fria dagar från Volvo Assistans är över.
av PeterTh
Jo, jag har en hyrbil just nu och jag kommer att kräva en fortsättning efter 3 dagar om det behövs. Jag ringde verkstaden tidigare idag och fick inget besked om de hittat felet men tydligen var det en del delar beställt som t ex insprutningspump... Låter dyrt, dyrt, dyrt som Bosse bildoktor skulle ha sagt. Glad man har garanti...

Peter
av mojja
:mrgreen:
PeterTh skrev:Jo, jag har en hyrbil just nu och jag kommer att kräva en fortsättning efter 3 dagar om det behövs. Jag ringde verkstaden tidigare idag och fick inget besked om de hittat felet men tydligen var det en del delar beställt som t ex insprutningspump... Låter dyrt, dyrt, dyrt som Bosse bildoktor skulle ha sagt. Glad man har garanti...

Peter
Glad att man har garanti?? Vi svenskar är verkligen ett tollerant folkslag. Hade detta inträffat i usa,på kontinenten eller sydeuropa hade man istället varit tokig ifall nybilen lägger av utan anledning. Men i sverige säger man tur jag har garnati shit happends och så blir man upp jucksad av en inkompetent verkstad som förstör mer än vad dom gör nytta :lol:
Användarvisningsbild
av Bosse78
Vi svenskar är verkligen ett tollerant folkslag.
Nä svenskar är inget folkslag, men annars ligger det nog mkt i vad du säger...
av PeterTh
Nja, vet inte om jag håller med. Allting tekniskt kan och går sönder oavsett hur välbyggt det är. För mig är det viktigaste hur man hanterar problem, oavsett om det gäller utrustning i jobbet eller den egna bilen.

Peter
Användarvisningsbild
av Bosa
mojja skrev:Glad att man har garanti?? Vi svenskar är verkligen ett tollerant folkslag. Hade detta inträffat i usa,på kontinenten eller sydeuropa hade man istället varit tokig ifall nybilen lägger av utan anledning. Men i sverige säger man tur jag har garnati shit happends och så blir man upp jucksad av en inkompetent verkstad som förstör mer än vad dom gör nytta :lol:
Men vad har han att tjäna på att bli skogstokig och hur vet du att verkstaden i Uppsala är inkompetent?
Vad jag hört är det många som är nöjda just med Upplands Motor i Uppsala och gå in med inställningen att man ska börja gasta och kräva saker och ting hit och dit är ju inte direkt servicefrämjande. En väldigt märklig inställning anser jag. :)

Och som PeterTh skriver så är det hur en ÅF hanterar problem som vi kunder får som är intressant, att få bilen reparerad via garanti är inget problem i mina ögon och dessutom så har han fått hyrbil. Även om det givetvis är tråkigt när ens prylar krånglar så vinner man inget på att bli skogstokig, högt blodtryck möjligtvis och en lite sämre service kan väl resultatet bli. :mrgreen:
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]