Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HenrikM
Hej

Har väntat på att BSR skall bli klara med sin PPC trimning till D3 motorn, men det händer inget, tyvärr, månaderna går!
Vet att riktig seriell programmering är det bästa, men är lite imponerad av Dieselkraft faktiskt. Vet flera som har deras boxar och kört långt, aldrig några som helst bekymmer! Problemet är att det finns fler tillverkare/säljare av "boxar" är antalet Volvokunder, kryllar av dem. Finns extremt mycket billigt skit har jag upptäckt!

Har ingen koll på KCR, men tycker det verkar som om de använder sig av gammal omodern teknik och tar hutlöst bra betalt för detta. Diselkraft verkar ligga i framkant och vara innovativa men ligga i mellanpris segmentet?

Vad säger ni andra, och säg nu inte bara att allt vad "boxar" är, är skit bla bla bla och hänvisa till en massa gamla trådar, lite friskt tänkande här tack.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Eftersom få/ingen här tycker om eller förespråkar boxar så föreslår jag att du tar täten och köper en och sen berättar för oss andra vad dy tycker.
Att bara avfärda gamla (om nu någon månad eller två gamla trådar är att anse som gamla trådar så visst..) tycker jag låter lite naivt faktiskt.

Om du sätter dig in i och förstår hur en uppdaterad programvara jobbar kontra det man kan åstadkomma med en "vid-sidan-kopplad" box så kommer du att se varför det inte är en god idé.

Finns väl fler än BSR som utför uppgraderingar för övrigt!? Kollat in Rica mfl!?

Vad är det hos Dieselkraft som får dig att tycka att dom "verkar" ligga i framkant!?
av Lövet
Skulle det vara "framkant" att lura signaler till dieselpumpen?

Oavsett vad dessa Dieselkraft påstår så kan de inte göra ens 5% av det som är möjligt att ändra med en ordentlig omprogrammering!
Användarvisningsbild
av kvantskum
"Friskt tänkande" är just vad du hittar i bl.a detta forum om dessa
boxar. Men om du vill blunda för det och montera sådant skräp i din
nya fina bil, så varsågod.
Lägg gärna även ut ditt regnr så att ingen ovetande råkar köpa denna bil som
begagnad i framtiden.
Sätt dig in i moderna dieselmotorers funktion och arbetsteknik, och sedan frågar du dig denna fråga igen.. Då lär svaret komma självmant.

Åter till D3..
Kolla med dom på flashbooster.se, jag tycker mig minnas att OBD.GmbH i Tyskland
är färdiga med utvecklingen av program till D3:an.
Senast redigerad av 1 kvantskum, redigerad totalt 0 gånger.
av Enzo
andreas_lofgren skrev:Skulle det vara "framkant" att lura signaler till dieselpumpen?

Oavsett vad dessa Dieselkraft påstår så kan de inte göra ens 5% av det som är möjligt att ändra med en ordentlig omprogrammering!
Spelar det nån roll?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Enzo skrev:
andreas_lofgren skrev:Skulle det vara "framkant" att lura signaler till dieselpumpen?

Spelar det nån roll?
-Dieselpumpen får gå med för högt tryck vilket är mycket illa då commonrail redan använder extrema tryck.
-Alla faser påverkas pilot, huvud, och regenering av filter.
-Färddator visar fel
-Vridmomentbegränsningar för att skona lådan störs och påverkas.
-Bara mera disesel sprutas in utan att luften regleras vilket leder till sot som dödar turbolager, partikelfilter och kat.

Om det spelar dig någon roll kan bara du avgöra.
Användarvisningsbild
av kvantskum
Enzo skrev: Spelar det nån roll?
Kanske inte för någon som är villig att riskera skador på bl.a motor och drivlina, partikelfiltret, störa ut säkerhetssystem och är allmänt likgiltig om vad man utsätter sin bil för..
För en sådan person spelar det säkert ingen roll.
Användarvisningsbild
av Momentum
Suck - Tänk att inte min Volvo ÅF säljer en liten box som förvandlar min bil till ett monster med 950hk - 1100 Nm/ och sänker förbrukning till 0,11
Det där ska jag klaga på hos min ÅF..........sådana boxar vill jag köpa hos ÅF
Det är ju så enkelt så nästan vem som helst löder ihop en sådan med delar från en gammal radio
av HenrikM
Tack tack, kollade med OBD i Tyskland o de har en helt nyutvecklat trim till D3, ger + 30 hk och 70 Nm, verkar helrätt. Är dessa seriösa så man inte får ett tivoli i bilen i jämförelse med BSR. RICA brukar vara bra, men tycker att deras optimering till D3 var i det klenaste laget, knappt någon skillnad alls!
Användarvisningsbild
av kvantskum
HenrikM skrev:Tack tack, kollade med OBD i Tyskland o de har en helt nyutvecklat trim till D3, ger + 30 hk och 70 Nm, verkar helrätt. Är dessa seriösa så man inte får ett tivoli i bilen i jämförelse med BSR. RICA brukar vara bra, men tycker att deras optimering till D3 var i det klenaste laget, knappt någon skillnad alls!
Bra val av koll.
Om vi säger såhär.. vem är månne en av de stora huvudutvecklarna av mjukvara som många av de övriga namnkända trimföretagen köper licensprogram av? :wink:
Du får en gissning...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]