Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av leanburner
Har försökt nu att rycka och dra för att få lös bakdynan utan större framgång. Är det någon som vet hur man får loss eländet?
Användarvisningsbild
av opA
Jag kanske inte svarar direkt på din fråga.. men jag kan nog inte vara den enda som undrar: Varför i helsike sitter du och river bort klädseln på en sprillans ny -11:a ?!?!?
av leanburner
Ska inte riva klädsel, bara montera på en överdragsklädsel, eftersom mina söner är inte så försiktiga när dom kliver in i bilen. Överdragsklädseln skall fästas under dynan..
Användarvisningsbild
av opA
Blev lite smått orolig där, men då förstår jag ! ;)

Låter någon som kan svaret fortsätta denna tråden.
Användarvisningsbild
av 164E
Jag fick min klädsel bytt när bilen var ny och som jag minns det sitter bakdynan monterad på en i dynan "integrerad" stålram med "byglar" som sticker ned lodrätt (finns i varje fall två byglar på var sin sida framkanten/hörnen av dynan). "Byglarna" sitter i klämmfäste och jag har för mig att man skall dra dynan uppåt (satt hårt). Varning dock, min dyna (eller snarare ramen) blev skev och bottnade inte efter att den tagits ur första gången med följd av att det blev en centimeterstor spalt mellan dyna och golvmatta (sockeln som dynan ligger på). En ny ram fick beställas från Göteborg av min servicetekniker. Ramen är tunn och kan lätt skeva. På höger sida mot dörren till sitter även kabeln till värmen i baksätet, kolla att denna inte kommer i kläm eller dras ur.
av leanburner
Jag vågade nog inte rycka tillräckligt hårt.. Kabeln till värmen har jag sett på ena sidan, ska kolla den om jag vågar dra loss dynan. ' Inget roligt om den blir sne.
Inget mera försök i dag, lite för kallt ute just nu.. -25.

Blankt papper :party:

Jag har en V40 D3 -17. Årsskatten på d[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]