Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stavas
Jag försöker avgöra om jag skall klicka för lågt sportchassi vid beställning av en V70 D3. Tyvärr har dom ingen V70 med lågt sportchassi att provköra hos min handlare. Dock har dom ju några med R-Design. Ur ren komfortsynpunkt (vill se om den blir för stötig), kan man jämföra med hur en 2.5FT R-Design för att få en känsla för att hur lågt sportchassi kan kännas?

// Mvh, Torbjörn
Användarvisningsbild
av betterlead
Noodles skrev:Ursäkta okunnigheten, men är det inte samma chassi?
(R-design och lågt sportchassi)
Det var väl ungefär det som var frågan.
Användarvisningsbild
av Spid3r
Det är klart att du sport chassi, r-design sport chassi sänker väl bara 20-25 mm, annars ser bilen lite cross country.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja - Sportchassi är identiskt med chassit i R-Design.

=

Sänkt 20mm fram, 15 mm bak
Styvare dämpare
Styvare krängningshämmare

Jag skulle också valt det alla dagar i veckan. Nya S60/V60 levereras ju med sportchassi original och du får välja till komfortchassi manuellt. Standardchassit i Volvo är väldigt mjukt satt. Mjukare än de flesta konkurrenter i klassen.
av Noodles
betterlead skrev:Det var väl ungefär det som var frågan.
Precis, och jag svarade att jag tror det är samma chassi :-)-)
av stavas
Perfekt, då tar jag mig en provtur med 2.5:an R-Design.
Tack för info!

// Torbjörn
Användarvisningsbild
av betterlead
Noodles skrev:
betterlead skrev:Det var väl ungefär det som var frågan.
Precis, och jag svarade att jag tror det är samma chassi :-)-)
Svarar du med ett "?"

Äsch, ta inte illa upp - no big deal. Jag kunde inte låta bli, så där på en fredagskväll. :lol:
Användarvisningsbild
av FWH
Nu är det väl iofs vinter däck på bilarna, men tänk på att R-design också har annan dimension på hjul vilket inte medföljer sport chassit.
av ZizzoZ
FWH skrev:Nu är det väl iofs vinter däck på bilarna, men tänk på att R-design också har annan dimension på hjul vilket inte medföljer sport chassit.
Det beror ju på vad du väljer för fälgar till bilen eller? Jag köpte till 18" Fortuna Diamond Cut till min D3 med sportchassi och nu e ju bilen reggad för 18", Men det kanske är annorlunda ändå?

säkert bra bil och komfort osv, men det som t[…]

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]