Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crusell
I morse när jag kom ut till bilen ser jag att sidorutan på passagerarsidan fram har en vertikal spricka längs hela fönstret. Den var inte där igår och måste bero på temperaturskillnad? (Sol i morse + kallt). Bilen hämtades ut i nov förra året.

Känns ju som det är tillverkningsfel på rutan? Garanti? Vad tror ni?

Mvh,
C.
Användarvisningsbild
av FWH
Jag skulle iallafall försöka med garanti anspråk först.

Jag antar att det inte finns några tecken på yttervåld?
Användarvisningsbild
av FWH
Märkligt. Känns som att det måste vara något tillverkningsfel på rutan, men om Volvo inte håller med vet jag inte hur man skulle bevisa det.

Kan det gå på en glasförsäkrning kanske?
av ZizzoZ
Du har inte blivit beskjuten då? :P Tänkte på poliserna som va i nåt slum område så small bakrutan på deras v70, dom kalla dit hela sveriges poliser o sa att dom blivit beskjutna. Det visa sig att det va spänningar i bakluckan/bakrutan som gjorde att glaset "explodera" :roll:

Skämt åsido, har själv v70 uthämtade nov och hade blivit jäkla sur om det vart så på min bil :x
Användarvisningsbild
av Camel
crusell skrev:I morse när jag kom ut till bilen ser jag att sidorutan på passagerarsidan fram har en vertikal spricka längs hela fönstret.
Är det laminerade sidorutor på din bil?
Användarvisningsbild
av P1800
crusell skrev:I morse när jag kom ut till bilen ser jag att sidorutan på passagerarsidan fram har en vertikal spricka längs hela fönstret. Den var inte där igår och måste bero på temperaturskillnad? (Sol i morse + kallt). Bilen hämtades ut i nov förra året.

Känns ju som det är tillverkningsfel på rutan? Garanti? Vad tror ni?

Mvh,
C.
Om jag är rätt informerad är det säljaren som ska bevisa att det inte är ett ursprungligt fel under garantiperioden.
Användarvisningsbild
av FWH
crusell skrev:
Camel skrev:Är det laminerade sidorutor på din bil?
Ja, det tror jag iaf: Ingår väl i R-Design-paket + HGVPKT2 (2.5FT MY11)?
Ja, ingår i HGV paket 2.

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]