Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bubbavolvo
Jag har kört BMW och Saab i 22 år. Nu när jag fyllde 40 så tänkte jag att det är dax för en Volvo.
Det är dax att byta firmabilen och jag har beställt en Volvo!!!
Undra om jag har gjort rätt???
Användarvisningsbild
av bubbavolvo
V70 2,5 FT R-design Passon röd, automaten blev för dyr så jag tog lite annat gott.
Stora ljudpkt, kombipkt 2, delbart drag, stolsminne.
Den kommer nog att bli bra, jag gillade den motorn.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
bubbavolvo skrev:V70 2,5 FT R-design Passon röd, automaten blev för dyr så jag tog lite annat gott.
Bra val! Grattis och välkommen till Forumet :D

Den manuella är riktigt trevlig. 1.500 rpm på sexan i 90 och 1.750 i 110. Som en diesel. Vridet i motorn gör att du inte behöver växla så ofta och när du väl vill köra lite hårdare så är den manuella trevlig. Jag gjorde som du - valde till massa utrustning i stället. Jag har dock inte R-design utan Summum med sportchassit och Dynamicstolarna som tillval då jag ville ha annan interiör än R-design. Det lite styvare chassit passar bra med 2,5FT-motorn som har lite pulver. Du får lägga en rapport sedan du fått bilen och kört ett tag.
av dst02
Jag hade också bara kört BMW innan under 9 år och valde en V70 DRIVe my 11 vid nyårsskiftet, är hittils nöjd men saknar bakhjulsdriften väldigt mycket.

Volvo är inte lika premium som BMW men å andra sidan känns volvon mer robust och prismässigt mycket mer tilltalande än beemern.
Användarvisningsbild
av Camel
bubbavolvo skrev:V70 2,5 FT R-design Passon röd, automaten blev för dyr så jag tog lite annat gott.
Jag tror du blir mycket nöjd. Jag kör en 2,5T MY07, det har varit en bra bil med mycket trevlig motor. Nu ska den bytas och jag har beställt en 2,5FT R-design. Mest pga motorn.
Användarvisningsbild
av bubbavolvo
Nu har jag fått leveransdag på min volvo.
Den kommer att stå på jobbet den 30 mars.
Det ska bli skönt med en riktig bil nu, har kört en sliten nissan kubistar i 3 veckor.
Ska bli skönt att sätta sig i en ny bil med en fungerande sterio.
Användarvisningsbild
av bubbavolvo
7 veckors leveranstid blev det, om nu bilen kommer den 30 mars.
Enligt företagets bilhanterare så har bilen kommit till återförsäljaren i stockholm och det sista sakerna ska monteras, sen ska den upp på en trailer och transporteras till västkusten.
Användarvisningsbild
av bubbavolvo
Så har jag kört 150 mil och är nöjd. Jag kör på E85 och bilen drar 1,1 l/m, medelhastighet 51 km/h. En sak jag inte gillar är att när jag kör motorvägen hem och ligger runt 120 km/h så drar den ganska mycket. Det var "glapp" i dragkroken och när man kör utan lass på släpet så skramlar det. Någon annan som har det? Jag har delbart drag.

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]

Att du inte skulle få kallstarta eller dra[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]