Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla!

Jag vill bara dela med mig av min lilla glädje!

Igår beställde jag min nya bil som privatperson med följande ingredienser:

V70II D3 Business Premium automat
Oystergrå metallic
Mörkgrå läderklädsel - Dynamicstolar fram
Nyckelavstängning krockudde passagerare
Tidur för tillsatsvärmare
Parkeringshjälp fram (bak är ju standard)
Eluppvärmda spolarmunstycken
Laminerat glas runt om
Tonade rutor 5st
Hastighetsberoende servo
Gummimattor kupé
Vändbar bagaerumsmatta

Leverans slutet på mars/början av april.

Känns bra. Vi (jag och sambon) tycker denna spec är en bra mix av saker som är vettiga och inte allt för dyra. Vi valde medvetet bort elektrisk baklucka då jag inte alls blev kopmis med den. PCC kände jag var onödigt för 7000:-. Vi hade en "gräns" på 335' och vi klarade oss precis strax under.

Så nu är det bara att vänta... Undra just vad man kan få för sin gamla S40 2.0T aut från 2001 med 20' mil...om jag säljer den ö h t...

/F
Elbaklucka blir man mycket god kompis med efter bara en vecka eller två. Skulle inte avstå från hgv-paketet. Där ingår väl även laminerade rutor? Eller minns jag fel?
Lycka till med anrättningen.

Btw, vad ingår i "Business Premium"?
betterlead skrev:Elbaklucka blir man mycket god kompis med efter bara en vecka eller två. Skulle inte avstå från hgv-paketet. Där ingår väl även laminerade rutor? Eller minns jag fel?

Ang lucka så tyckte både jag o tjejen att det var enklare med vanlig samt att det är 1 elprylar mindre som kan pajja;-) Laminerade och tonade rutor ingår i hgv-paketet, men vi valde det separat eftersom vi inte ville ha luckan. Jag fick då "plats" med hastighetsberoende servo istället som jag tror jag kommer känna större nytta med. Jag kanske har fel, men det får framtiden visa.

Business Premium är Summum inklusive metallic och HP-ljudanläggning. Säljs för rek. 35800:-. Verkar bara finnas till D3 som det ser ut just nu. Jag tycker att D3 och automat fungerar fint ihop. Vi är ute efter en bra bil med god komfort som kan ta familjen från A-B och någon semester då och då.

/F
Senast redigerad av 1 Its1more, redigerad totalt 0 gånger.
FWH skrev:Grattis!

vol:-)
Tackar!

Ska bli kul att plocka ut den till våren. Hoppas det inte är snöstorm och drivis bara... Dock sa handlaren att den kan få stå ett par veckor om det skulle vara så. Jag har ju ingen lust att köpa nya vinterdäck för att köra med dom en vecka.

/F
sandberg skrev:Trevligt.

Valde själv inte elbaklucka, såg faktiskt inga egentliga fördelar med det. Skulle det ingå så OK, men inget jag skulle betala för.
Vi testade faktiskt ganska mycket jag och tjejen, men ingen av oss tyckte egentligen att den gav ett mervärde, så vi tog de delar från hgv-paketet som vi ville ha och fick bra pris på dom istället.

/F
betterlead skrev:Elbaklucka blir man mycket god kompis med efter bara en vecka eller två. Skulle inte avstå från hgv-paketet. Där ingår väl även laminerade rutor? Eller minns jag fel?

Betterlead. Trådskaparen hade ju en maxbudget, vad hade du valt att plocka bort i listan för att stoppa in El-lucka och hgv-paket istället.

Jag kunde tänkt mig att skippa tex toning och hastighetsservo och PDC för att få in dessa saker.
VolvoB20 skrev:

Betterlead. Trådskaparen hade ju en maxbudget, vad hade du valt att plocka bort i listan för att stoppa in El-lucka och hgv-paket istället.

Jag kunde tänkt mig att skippa tex toning och hastighetsservo och PDC för att få in dessa saker.
I hgv-paketet ingår elbaklucka, laminerade rutor, extra tonade rutor, eluppvärmda spolarmunstycken samt 12-volts eluttag i bagagerum. Detta kostar 11600:- Eftersom jag först valde till hgv-paket för att få laminerade/tonade så tyckte jag att elbaklucka kunde vara praktiskt. När vi testade det så gillade vi det inte alls. Om jag gillat det hade jag valt det och tagit den relativt lilla merkostnaden. Vi må vara konstiga, men å andra sidan valde vi ju en Volvo med automat också:-) Jag skulle inte byta bort PDC fram/bak och/eller hastighetsberoende servo för en elbaklucka. Den progressiva servon är ju fantastisk!

Det är ju tur att vi alla är olika!

/F

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]