- lör 29 jan 2011, 08:55
Jag såg härom dan en vit XC 70 2,4 d DRIVe. Finns denna bil, eller är det någon som tycker att det är skoj med bakluckedekaler.
Moderator: Moderatorer
masterson skrev:Jag såg härom dan en vit XC 70 2,4 d DRIVe. Finns denna bil, eller är det någon som tycker att det är skoj med bakluckedekaler.Visst finns det - men den är "bara" framhjulsdriven
masterson skrev:Jag trodde bara att det var 1,6 dieseln som var DRIVe. Eller är inte alla DRIVe miljöbilar under 120grNej, åtminstone tidigare var definitionen luddig, typ "snålast i klassen" eller alt. drivmedel (den törstiga 2,5FT är t ex med, 2,0F också som inte är nån snålis)./PH
perhall skrev:Etanol och gas bilarna kallas inte DRIVe vad jag har sett.masterson skrev:Jag trodde bara att det var 1,6 dieseln som var DRIVe. Eller är inte alla DRIVe miljöbilar under 120grNej, åtminstone tidigare var definitionen luddig, typ "snålast i klassen" eller alt. drivmedel (den törstiga 2,5FT är t ex med, 2,0F också som inte är nån snålis)./PH
FWH skrev:Nja jag vågar inte svara för MY11's modeller men tidigare så hade 2.0F samt 2.5FT DRIVe-benämning. Men som sagt om den kvarstår på de nya modellerna vet jag inte nu.perhall skrev:Etanol och gas bilarna kallas inte DRIVe vad jag har sett.masterson skrev:Jag trodde bara att det var 1,6 dieseln som var DRIVe. Eller är inte alla DRIVe miljöbilar under 120grNej, åtminstone tidigare var definitionen luddig, typ "snålast i klassen" eller alt. drivmedel (den törstiga 2,5FT är t ex med, 2,0F också som inte är nån snålis)./PH
Det är den snålaste dieseln i varje bil som kallas DRIVe, oberoende av om den klarar 120g gränsen eller inte.