Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Roxen
hej!
Jag har en s80n-07 som läcker ut solarvätskan, och det rinner under vänster strålkastare under bilen.
Jag har lossat lykthuset men sedan kan jag inte se hur man skall komma åt själva spolvätskebehållaren. Den indikerar inte heller att spolarvätskan är slut! Är det någon som vet hur jag skall gå tillväga för att komma åt spolarvätskebehållaren? Svårt att klara sig utan att spola rutan i detta sketväder!!

Mvh Roxen
av svedan
råkade ut för detta 3 v sedan. Då var det slangen mellan strålkastarna som skavt sönder.
Upp med bilen och demontage av all plast under fronten (på Bilia). Tog ca en timme för proffsen att byta. Men det är en xc70, fast kanske samma "struljob"?
av Roxen
råkade ut för detta 3 v sedan. Då var det slangen mellan strålkastarna som skavt sönder.
Upp med bilen och demontage av all plast under fronten (på Bilia). Tog ca en timme för proffsen att byta. Men det är en xc70, fast kanske samma "struljob"?[/quote]

Ok. men rann det inte ut när du enbart spolade. Jag kan inte fylla på spolarvätska utan att det rinner under bilen.
Jag tror nog att det är behållaren som är kass och dessutom så indikerar den inte för låg spolarvätskenivå.
Någon som vet hur jag lättast kommer åt behållaren????
Mvh Roxen
av greenbay
Låter ju som omgivaren för låg nivå lossat?
/greenbay
av Roxen
Toffelhjälten skrev:Ligger en tie-rapport om spolarvätskeläckage därunder, ska dras på annat sätt.
Informera din volvoverkstad om detta.
År detta något som har varit problem som volvo åtager sig att åtgärda. Det låter som om det kan vara nivågivaren som har lossnat. Sitter den ifrån sidan av behållaren eller?
Tackar för att ni svarar på mitt problem.
Mvh Roxen
av Slezii
Du kommer åt behållaren om du tar bort innerskärmen ovanför framhjulen men behöver du ta bort själva behållaren skall du vara förbered på att lägga några timmar på det, det är väldigt svårt att komma åt skruvarna. Jag har inte gjort det själv men var med när Bilia rev ner min behållare(jag hade fel på att den spolade för lågt,det visade sig vara munstyckerna). Kan du lyfta upp bilen till rätt arbetshöjd så underlättar det en hel del . Men har du tur så tar du bort innerskärmen och ser problemet utan att behöva skruva bort behållaren
Slezii
av riha
Jag hade samma problem på min XC70, det rann ut vid höger strålkastare.
De kollade det och det var bara slangen som satt dåligt påtryckt på själva spolarmunstycket för strålkastaren, de tryckte den på plats, ingen kostnad.
Har funkat fint sen dess.

Jag märkte det främst genom att jag tappade trycket i slangarna vilket resulterade i att det alltid tog "tid" innan det kom något när man skulle spruta på framrutorna eller bakrutan.
Användarvisningsbild
av Mats
Jag har skrivit om samma problem i nedan tråd.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=56105

Kolla på bilden, droppar era bilar ur samma hål?

Jag tog upp detta på förra servicen och då sa teknikern att det inte var något fel. Han sa till mig att behållaren inte kan vara helt full för då skulle högtryckspumpen suga ihop behållaren.

Hur många liter spolarvätska rymmer behållaren?

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?