- tis 11 jan 2011, 22:52
#487103
Hej,
Uppgraderade bilen med Polestar i oktober. Sedan dessa har jag inte vid något tillfälle lagt märke till att bilen bränt ur partikelfiltret. Innan uppgraderingen var detta mycket påtagligt och skedde så vitt jag noterat alltid när bilen precis tankats full. Regenereringen syntes tidigare mycket tydligt på bränsleförbrukningen som skenade från typiskt 0,6 l/ mil till 0,8 l/mil. Detta pågick under upp till 80km körsträcka.
Var det fel förut eller är det kanske fel nu? Åsikter?
Uppgraderade bilen med Polestar i oktober. Sedan dessa har jag inte vid något tillfälle lagt märke till att bilen bränt ur partikelfiltret. Innan uppgraderingen var detta mycket påtagligt och skedde så vitt jag noterat alltid när bilen precis tankats full. Regenereringen syntes tidigare mycket tydligt på bränsleförbrukningen som skenade från typiskt 0,6 l/ mil till 0,8 l/mil. Detta pågick under upp till 80km körsträcka.
Var det fel förut eller är det kanske fel nu? Åsikter?
P1800
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87 http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87 http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10