Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
Hej,
Uppgraderade bilen med Polestar i oktober. Sedan dessa har jag inte vid något tillfälle lagt märke till att bilen bränt ur partikelfiltret. Innan uppgraderingen var detta mycket påtagligt och skedde så vitt jag noterat alltid när bilen precis tankats full. Regenereringen syntes tidigare mycket tydligt på bränsleförbrukningen som skenade från typiskt 0,6 l/ mil till 0,8 l/mil. Detta pågick under upp till 80km körsträcka.

Var det fel förut eller är det kanske fel nu? Åsikter?
Har inte själv någon gång märkt att min bil regenerar Har iofs inte färdatorn inställd på aktuell förbrukning men känner du detta på något sätt i bilen utöver att du ser det på datorn ??

Mest en nyfiken fråga...

Jag är i detta fall mer av typen som person att bilen säger väl till om den vill något

//Goose
P1800 skrev:Hej,
Uppgraderade bilen med Polestar i oktober. Sedan dessa har jag inte vid något tillfälle lagt märke till att bilen bränt ur partikelfiltret. Innan uppgraderingen var detta mycket påtagligt och skedde så vitt jag noterat alltid när bilen precis tankats full. Regenereringen syntes tidigare mycket tydligt på bränsleförbrukningen som skenade från typiskt 0,6 l/ mil till 0,8 l/mil. Detta pågick under upp till 80km körsträcka.

Var det fel förut eller är det kanske fel nu? Åsikter?

Det har gjorts en hel del förendringar vad det gäller regenereringen, så om du hade laddat en vanligt ECM uppgradering utan at trimma så hade du märkt samma skillnad.
Matzz skrev:är ni nöjda med uppgraderingen på dessa motorer, märker man av effektökningen....ordentligt.
Jag är mycket nöjd med mina 205 hkr och ett grymt vrid. Drar husvagn på 1000 kg problemfritt i kuperad terräng.
Utan vagn drar det iväg duktit.

nizze
CarMan skrev:

Det har gjorts en hel del förendringar vad det gäller regenereringen, så om du hade laddat en vanligt ECM uppgradering utan at trimma så hade du märkt samma skillnad.

Tack CarMan för ett tydligt svar!
Matzz skrev:är ni nöjda med uppgraderingen på dessa motorer, märker man av effektökningen....ordentligt.
Ja, helt klart! Om Polestar påstått att den gav 40 hk så hade jag nog villigt trott på det. Det är stor skillnad när man gå ner på acclerarationsfältet på påfarten till motorvägen.

Värt pengarna? Ja, det tycker jag nog. Jag har lagt många pengar på sämre saker än detta! (18¨ R-design fälgar t ex...)
gooose skrev:Har inte själv någon gång märkt att min bil regenerar Har iofs inte färdatorn inställd på aktuell förbrukning men känner du detta på något sätt i bilen utöver att du ser det på datorn ??

Mest en nyfiken fråga...

Jag är i detta fall mer av typen som person att bilen säger väl till om den vill något

//Goose
Nej, det har nog aldrig märkt på prestanda eller så annat än att bilen luktat illa när man parkerat den under pågående regenerering,
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]