Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoAWD
Då har man kört 50 mil med sin första diesel! Vilken underbar känsla!
Efter att ha läst forumet här blev jag lite uppskrämd över att dieseln skulle brumma som en traktor men den hörs ju verkligen inte alls inne i kupén. Dessutom älskar jag det ljudet!

Överlag är bilen helt underbar! Bra axx, skön växling på automatlådan och lägger man i sportläget så känns det som man har en helt annan bil!

Det enda som kan vara negativt är förbrukningen. 0.97 enligt färddatorn, 1.45 vid pumpen. Ja, nu har jag ju bara tankat en gång så det kanske är för tidigt att säga. Enligt vissa så kommer den dra mindre när allt är inkört men vad vet jag.. grym är den! :D

V70 MY11 D5 AWD Summum.
Det låter lovande! Har tio veckor till leverans av just en V70 D5 AWD med diverse lull-Lill. Vore intressant att höra vad du valde till och om du är nöjd med dina val (inte mycket betänketid med blott 50 mil, men man måste ju fråga!). Lite bilder är också varmt välkomna!

Den brutala rabatten på D5 AWD gör modellen till den i mina ögon mest prisvärda i Volvos sortiment just nu. Det tog mindre än 48 timmar från att jag såg kampanjen tills affärsförslaget var undertecknat :-DD
Användarvisningsbild
av Doffen
VolvoAWD skrev:Då har man kört 50 mil med sin första diesel! Vilken underbar känsla!
Efter att ha läst forumet här blev jag lite uppskrämd över att dieseln skulle brumma som en traktor men den hörs ju verkligen inte alls inne i kupén. Dessutom älskar jag det ljudet!

Överlag är bilen helt underbar! Bra axx, skön växling på automatlådan och lägger man i sportläget så känns det som man har en helt annan bil!

Det enda som kan vara negativt är förbrukningen. 0.97 enligt färddatorn, 1.45 vid pumpen. Ja, nu har jag ju bara tankat en gång så det kanske är för tidigt att säga. Enligt vissa så kommer den dra mindre när allt är inkört men vad vet jag.. grym är den! :D

V70 MY11 D5 AWD Summum.
Hvordan i alle dager klarer du å få ett slikt forbruk ?
Uansett hvordan jeg kjører, med eller uten vogn så klarer jeg ikke oppnå 1.45 liter/mil.. Skal ikke være slik selv på en bil som ikke er innkjørt..
5cylindrar skrev:Får man fråga vilken rabattsats (%) ni hamnade på till slut jämfört med normalprislistan på volvocars?
14,77% totalt, det vill säga räknat på summan rabatt i kronor dividerat med listpris för bil + extrautrustning + tillbehör. Omständigheterna som gäller för mig är privatköp utan särskilt avtal (typ via facket, Volvo-anställd eller dylikt), första gången jag var i kontakt med handlaren i fråga och kontant betalning. Ganska basic med andra ord.
av Steff 99
HerrDödén skrev:
5cylindrar skrev:Får man fråga vilken rabattsats (%) ni hamnade på till slut jämfört med normalprislistan på volvocars?
14,77% totalt, det vill säga räknat på summan rabatt i kronor dividerat med listpris för bil + extrautrustning + tillbehör. Omständigheterna som gäller för mig är privatköp utan särskilt avtal (typ via facket, Volvo-anställd eller dylikt), första gången jag var i kontakt med handlaren i fråga och kontant betalning. Ganska basic med andra ord.
Så du menar att man kan få loss en V70 D5 AWD aut Summum för under 345.000 på privat köp.
Det måste gå dåligt för V70 modellen om man ger bort dom !!
Steff 99 skrev:Så du menar att man kan få loss en V70 D5 AWD aut Summum för under 345.000 på privat köp.
Det måste gå dåligt för V70 modellen om man ger bort dom !!
Jag har inte stenkoll på vad Summum kostar som tillval eftersom jag absolut inte ville ha vissa prylar som fanns i paketet, således stannade jag vid Momentum och handplockade sedan det jag ville ha ur tillbehörslistan. Totalt blev det (brutto) 33k i extrautrustning (Momentum ej inräknat då det ligger på bilen redan på första raden i ordern) och 30k till i tillbehör. Nettopriset för bilen med Momentum-paket men utan övrig extrautrustning och tillbehör var 330k, motsvarande 15% rabatt. Sedan tillkom rabatter på extrautrustning och tillbehör vilket gjorde att den totala rabatten stannade på 14,77%.

Kampanjen på D5 AWD är som sagt brutalt bra! Anledningen till denna minst sagt generösa hållning är enligt vad jag läst på forumet att Passat med 4Motion är en konkurrent värd att klämma åt, och då Volvo inte har någon bättre lämpad lämpad konkurrent än V70 D5 AWD så har den fått sig ett rejält centralt handlarstöd :-O)

EDIT: Snavade på tangentbordet, nu åtgärdat.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]