Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ska lackera mina svarta rails i volvos kromfärg.
Har nu äntligen efter flera timmars jobb lyckats riva ur halva inredningen i volvon & fått av mina rails.
Men nu till min fråga. Hur ser den lackerade ytan ut på dom kromfärgade railsen som kommer orginal från volvo.
Har även dom knottrig yta som dom orginal svarta railsen eller har dom en rak jämn blank lackerad yta?
Användarvisningsbild
av FWH
Det är alltså Summum rails du är ute efter.

Är det inte enklare att köpa ett par Summum rails eller är de löjligt dyra?
Yes, är summum railsen jag är ute efter. Jo, det smidigaste hade varit att byta dom helt & hållet. Kollade pris hos volvo ( kommer inte ihåg siffran exakt ) men det var många tusen lappar. Har försökt få tag i begagnade, kollat runt på blocket & olika skrotar utan att hitta. Känner i nuläget att jag inte vill lägga ner allt för mycket pengar denna bil. Därför valt allt lacka dom själv istället & spara x antal tusen.
Användarvisningsbild
av opA
Vill tillägga att den färg som behövs för att lackera railsen är snordyr och kan vara rinnig.

Jag var själv ute efter att lackera mina svarta rails i samma färg som summumrailsen men då jag efter lite information från medlemmar på jagrullar så avbröt jag denna plan direkt då det inte skulle bli något bra resultat.

Tyvärr har du redan rivit ner bilen då jag tycker de är mycket bättre du väntar på att ett par sådana rails dyker upp begagnat. Köpa nya är uteslutet, till min kostade dom ~8000 kr men jag köpte dom hos Jönköpings bildemontering för 1500 spänn :)

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW,[…]