Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peanuts
Jag tänkte komplettera min bränslevärmare och fick ett prisförslag idag från min Volvohandlare på ca 4300:- för installation och material för motorvärmare plus kupévärmaruttag. Däremot ingick det inte en kupévärmare i det priset.

Vad tycker ni, låter det som en rimlig kostnad?
Användarvisningsbild
av opA
Jag betalade 4132 för installation och material i min V50 och detta var ändå hos en verkstad som är väldigt billiga när de gäller de mesta..

Så jag tror nog du ska se de som en rimlig kostnad !
Bilbolaget (bilbolaget.nu) har ett kampanjerbjudande för 3995 (som verkar avse alla modeller). Så du kan kanske pruta ner det några hundralappar.
Tjenare!
Jag har nyss köpt en S80 2,5t utan motorvärmare.
Funderar på om inte det blir en slangvärmare istället för en kontaktvärmare som har en dålig verkningsgrad med erfarenhet av min S60.
Slangvärmaren är inte så svår att montera heller, kostar ca 1954:- med alla sladdarna från värmare och ut till stolpen+sladdar in i kupe för kupevärmaruttag. Kruxet är ju sladdarna in i kupen då som kan skapa lite huvudbry men trägen vinner sägs det ju.
Värmaren ska monteras på kylslangen till oljekylare och är ganska så enkel att montera, blir väl lite spill men den smällen får man ju ta när värmaren har bättre verkninggrad än kontaktvärmaren.
av rd350
Kan rekomendera de små slangvärmarna! Skruvar en del på ambulanser, dessa har en liten slangvärmare monterad vid vattenslangarna till oljekylaren. Ambulanserna står alltid nätanslutna för laddningens skull och när de står över natten är motorn i princip arbetsvarm när man startar den på morgonen! Stor skillnad mot kontaktvärmare.

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]