Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NickeDiesel
Hallå alla Volvo-vänner!
Bifogar en bild tagen idag på morgonen mellan hemmet i Vissefjärda och kontoret i Emmaboda.
Tror inte vi haft så kallt här nere i sydöstra hörnet på 10 år.
Känns som bilens färg, Ice White, stämmer ganska bra med hur det är ute nu.... :wink:
Vill samtidigt passa på att önska alla en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!

Bild
av lobbysleeper
Ja fy tusan vad kallt det är. Tur att Volvon snabbt levererar bra och jämn värme i kupén!
God Jul och Gott Nytt År!
Användarvisningsbild
av FWH
lobbysleeper skrev: Tur att Volvon snabbt levererar bra och jämn värme i kupén!
PTC elementen fungerar alltså bra?
Användarvisningsbild
av Variosboy
NickeDiesel skrev:Hallå alla Volvo-vänner!
Bifogar en bild tagen idag på morgonen mellan hemmet i Vissefjärda och kontoret i Emmaboda.
Tror inte vi haft så kallt här nere i sydöstra hörnet på 10 år.
Känns som bilens färg, Ice White, stämmer ganska bra med hur det är ute nu.... :wink:
Vill samtidigt passa på att önska alla en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!
Förra vintern var toppnoteringen -38 grader på mätaren! :D (skulle ha tagit kort inser jag nu)
Den startade dock utan problem till skilland från alla andra som stod på samma parkering och skulle hem på morgon då det begav sig..
Första milena fick man dock peta upp kopplingen med foten varje gång..
Användarvisningsbild
av NickeDiesel
FWH skrev: PTC elementen fungerar alltså bra?
Dieselvärmaren är, om inte Guds, så i alla fall Volvos gåva till mänskligheten.... :wink:
av lobbysleeper
Saknar den inte en sekund!
Tack gode gud för el+kupévärmare :wink:
Användarvisningsbild
av Gurra82
när jag körde hem från jobbet (ca 30 minuters körning) igår kväll så provade jag att stänga av autofunktionen till värmaren när det var -24 grader (växjö), det blev aldrig varmt, bara fesljummet. glömde sen att ställa tillbaka autofunktionen när jag kom hem, gissa vem som ringde och gnällde att bilen inte blev varm :D sambon på väg till jobbet
Användarvisningsbild
av Honke
[/quote]
Saknar den inte en sekund!
Tack gode gud för el+kupévärmare :wink:[/quote][/quote]

ja elvärmare+kupéfläkt funkar ju kanon eftersom det är fri tillgång till el överallt förutom hemma och på jobbet då :wink:

Ja även i skåne var det kallt idag, -19 när jag körde till jobbet imorse...
av lobbysleeper
Som sagt, använde dieselvärmaren kanske 2-3 gånger de två vintrar jag hade d5'an.
Bilen står ju i kallgarage om dagarna, till jobbet åker jag tunnelbana... Och de genomsnittliga bilturerna på 5-15 minuter vid handling o så gynnar inte heller batteriet om man kör värmaren.

Så nej, passade inte alls mig. Men ser fördelarna för de som har andra "rutiner".

Nu har jag elvärmarn inkopplad i en digital timer med olika program för olika dagar oavsett jag ska ha bilen eller ej.
Användarvisningsbild
av lmgb
Kör min dieselvärmare 2ggr / dag, 5 dar i veckan (minst) sedan kylan kom i November. Varmt och gott. Inga batteriproblem.
Helt underbart.

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]