Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
kvällen den 19 var då dagen jag körde fast och fick bli puttad upp av sambon (lättare att låta henne göra grovjobbet :D det va ju ändå hon som velat köpa den där crosstrainer maskinen på blocket) som sagt, maskinen lastad på släpet, vända bilen och släpet på bondens oplogade uppfart, jag var tveksam, men tänkte va fan, det måste gå :) bara lite snö och lite snövall (ja ok rätt stor :) ) backade in, gick kanon, liiiite svårare att ta sig därifrån :D Vad jag ville ha en awd bil just då :) vad jag Inte ville ha en xc70/xc60 drive bil, det hade varit ännu mera pinsamt :D Förstår alla som åker awd som verkligen behöver detta, och även xc70/xc60 drive bilar som inte behöver awd :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
I 99% av fallen behöver man ju inte ha XC, det är AWD man är ute efter, det finns ju en hel tråd om förare som önskar att Volvo släppte AWD till andra modeller än de allra största motorerna.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nästa bil blir garanterat en AWD, inte för att jag behöver det av säkerhetsskäl eller för att slippa köra fast, utan för att det är så gött att slippa behöva spinna så fort man ska iväg, i varje kors hela tiden.. Spelar ju ingen roll hur lätt man är på gasen så släpper det hela tiden..
Användarvisningsbild
av supersonic
Variosboy skrev:Nästa bil blir garanterat en AWD, inte för att jag behöver det av säkerhetsskäl eller för att slippa köra fast, utan för att det är så gött att slippa behöva spinna så fort man ska iväg, i varje kors hela tiden.. Spelar ju ingen roll hur lätt man är på gasen så släpper det hela tiden..
Speciellt med dagens dieslar är det nästan ett måste i varje fall med dessa vintrar...
Användarvisningsbild
av Gurra82
VolvoB20 skrev:I 99% av fallen behöver man ju inte ha XC, det är AWD man är ute efter, det finns ju en hel tråd om förare som önskar att Volvo släppte AWD till andra modeller än de allra största motorerna.
Kan bara hålla med, jag hade gärna haft min bil med awd och Manuell, är inte alls behov av att åka just xc eller största dieselmotorn (D5)
av Columbus
Jajamen...AWD är det som gäller (om vintrarna skall hålla på så här :D )
av tellus
AWD + t6 + automat = kanon !
Användarvisningsbild
av palmqvist
Det är helt underbart med AWD i det skitväglaget som är för tillfället... Ångrar mig inte en sekund funderade på en valing D5 innan, men kom sedan på hur jobbig förra vintern var ... :)
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
AWD är helt enkelt brilliant i detta väder 8) XC ger en tuffare look, bättre andrahandsvärde (?) och några extra cm frigång.

Hälsningar

Henry
Användarvisningsbild
av consensus
Exakt detta är orsaken till att jag har beställt en Audi A4 Avant 2.0 TDi 170hk Quattro (sportchassi dessutom). Hade Volvo levererat AWD till V70 D3 eller V60 D3, så hade det blivit beslutsångest - men inte nu.

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]

Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]