Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Snackades i somras om trim till D3. Det enda som har kommit (ganska sent, i september) är 1,6D. Annars inte mycket till Volvos senaste motorer... nu verkar RICA och SCT (visst är det samma?) ha mer grejer till 2,0T, D3 och annat.../PH
av Twendor
perhall skrev:Snackades i somras om trim till D3. Det enda som har kommit (ganska sent, i september) är 1,6D. Annars inte mycket till Volvos senaste motorer... nu verkar RICA och SCT (visst är det samma?) ha mer grejer till 2,0T, D3 och annat.../PH
De har funnet ut Volvo`s kvalitet ? Og lest om alle de nyproduserte bilene som har feil og mangler(my11)
Og valgt å la sin ekspertise bli brukt på noe som har kvalitet? ;-//
Användarvisningsbild
av Codiac
Jag tror faktiskt att de inte kommer in i boxen på MY11! Därför kommer jag att beställa värsta trimmet från RICA till min kommande XC70 D3 AWD, och då får jag ju med: OEM 205hk 420Nm originalprogramvaran, E-Power 225 hk 460Nm (programvara bara för att sänka förbrukning och CO2) samt ECU-Uppgradering 245hk 500Nm, allt för bara 8900:-! Köper man till i-softloader kan man ju välja fritt mellan dessa som man vill, suveränt! Samt upplyft toppfartspärr 250Km/h :-DD
av perhall
Codiac skrev:Jag tror faktiskt att de inte kommer in i boxen på MY11! Därför kommer jag att beställa värsta trimmet från RICA till min kommande XC70 D3 AWD, och då får jag ju med: OEM 205hk 420Nm originalprogramvaran, E-Power 225 hk 460Nm (programvara bara för att sänka förbrukning och CO2) samt ECU-Uppgradering 245hk 500Nm, allt för bara 8900:-! Köper man till i-softloader kan man ju välja fritt mellan dessa som man vill, suveränt! Samt upplyft toppfartspärr 250Km/h :-DD
Låter klokt. Har en kollega som beställde och betalade Polestar till sin D3 AWD, men något trim har aldrig dykt upp... /PH
av Twendor
Codiac skrev:Jag tror faktiskt att de inte kommer in i boxen på MY11! Därför kommer jag att beställa värsta trimmet från RICA till min kommande XC70 D3 AWD, och då får jag ju med: OEM 205hk 420Nm originalprogramvaran, E-Power 225 hk 460Nm (programvara bara för att sänka förbrukning och CO2) samt ECU-Uppgradering 245hk 500Nm, allt för bara 8900:-! Köper man till i-softloader kan man ju välja fritt mellan dessa som man vill, suveränt! Samt upplyft toppfartspärr 250Km/h :-DD
Bsr har jo hatt trim til D3-awd my11 siden juni 2010. Så de har nok løst det problemet for lenge siden.

Ang D3 som spørsmålstiller lurer på, tror jeg de har innsett at motoren som original(163 hk)har den effekten den er bygd for. Og at den ikke bør optimeres. Da det tidligere har vært noen tusen biler med sprukne dieselrør osv?
Användarvisningsbild
av Codiac
Förtydligande: BSR kan ej trimma genom OBDII-uttaget utan du måste först skicka in styrenheten innan det går att göra den vägen på MY11, vilket man ej behöver göra med RICA...
av Twendor
Codiac skrev:Förtydligande: BSR kan ej trimma genom OBDII-uttaget utan du måste först skicka in styrenheten innan det går att göra den vägen på MY11, vilket man ej behöver göra med RICA...
"Men Bsr gir garanti i to år. Er noen tusen billigere(inklusive PPC-boks) enn Rica, Polestar, Heico.
For mange biler følger også med en feilkodeleser for den Optimaliserte bilen."
Användarvisningsbild
av Codiac
RICA kommer inom en snar framtid oxo att kunna läsa o radera felkoder. Det är ju bara att ladda ur trimmet innan man lämnar in bilen på service, garantianspråk osv, då kan de inte se att det har varit annan programvara i den vilket de ser då du använder BSR då du måste in med styrboxen så de kan mixtra med den innan du kan skjuta in trimmet.
Användarvisningsbild
av supersonic
Codiac, går Volvo tillräckligt djupt så går det att se att bilen varit trimmad. Räcker inte med att nolla felkoder eller återsälla parametrar som överskridits. Men visst kanske det känns bättre för kunderna (jag är RICA-kund).
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]